Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: سلاح‌ها و هواپیماهایی که در افغانستان مانده قبل از خروج نیروهای آمریکایی تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیستند.

به گزارش ایمنا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره تصاویر منتشر شده از عناصر طالبان در فرودگاه کابل که در حال بررسی سلاح‌ها و هواپیماها هستند، گفت، می‌توانند هر آنچه می‌خواهند تفحص کنند، می‌توانند به آنها نگاهی بیندازند، می‌توانند در اطراف آنها گشت بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نمی‌توانند آنها را به پرواز دربیاورند، نمی‌توانند سلاح‌ها را راه بیندازند.

وی ادامه داد: ما بر خلع سلاح اصرار داشتیم و تمام تجهیزات موجود در فرودگاه، تمام هواپیماها و خودروها را از کار انداختیم تا قابل استفاده نباشند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: تنها چیزی که آنجا ترک کردیم دو خودروی آتش‌نشانی و لیفتراک‌هایی هستند که قرار است فرودگاه را فعال‌تر و کارآمدتر نگه دارند.

کربی گفت: به رغم اینکه تصور نمی‌کنیم تعداد افراد باقی مانده در افغانستان زیاد باشد اما روشن است ما درباره دوستان، هم‌پیمانان باقی مانده در آنجا نگرانیم. روشن است ما نگران امکان انتقام طالبان هستیم. ما مسلماً تهدیدی را که داعش در داخل افغانستان ایجاد می‌کند، درک می‌کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 518645

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پنتاگون طالبان افعانستان طالبان گروه طالبان جنگ طالبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم