Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم اتریش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود در برلین بار دیگر بر موضع مخالف خود با پذیرش پناهندگان افغانی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "سباستین کورتس" صدر اعظم اتریش امروز (سه شنبه) در برلین با "آنگلا مرکل"، همتای آلمانی خود دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اتحادیه اروپا از کشورهای عضو برای پذیرش پناهندگان افغان کمک می خواهد "کورتس" در کنفرانس مطبوعاتی با مرکل همچنان بر موضع مخالف خود با پذیرش پناهندگان از افغانستان تاکید کرده و گفت: موضع من در این باره مشخص است و تغییر نکرده است.

این طور از سخنان کورتس برداشت شد که او دیگر نمی خواهد پناهنده ای را از افغانستن بپذیرد. دلیل وی این است که اتریش در حال حاضر چهارمین جامعه پذیرنده پناهندگان افغان نسبت به سرانه جمعیتش است.

مرکل هم در کنفرانس خبری با همتای اتریشی خود اعلام کرد: موضع ما این است که تا آنجا که امکان دارد به بسیاری از انسان ها در نزدیکی وطن آن ها امکانی برای دریافت کمک های بشر دوستانه ارائه دهیم.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم در نشست ویژه اتحادیه اروپا درباره تحولات در افغانستان موضع محتاطانه ای اتحاذ کرده و گفت: ما همچنین باید مطمئن شویم که می دانیم چه کسی در کشورمان وارد می شود و این افراد خطری برای امنیت شهروندان ایجاد نمی کنند.

کمیسیون اروپایی اخیرا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست کرده در چند هفته آینده پیشنهادهای مشخصی را برای پذیرش پناهندگان در سال آینده ارائه دهند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان البته اعلام کرده : هر کسی که می خواهد به کشور ما دست پیدا کند اجازه ورود ندارد.

وی اعلام کرده که در صورت هجوم مجدد پناهندگان کنترل های مرزی را تشدید خواهد کرد.

مسئله پذیرش پناهندگان از افغانستان این روزها به مسئله‌ای جنجال برانگیز در اتحادیه اروپا تبدیل شده و اختلاف نظرهای زیادی در این باره بین مقام‌های اروپایی ایجاد شده است.

آمریکا ماموریت دیپلماتیک خود را از افغانستان به قطر انتقال دادچین: جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان نباید فراموش شود

"یانژ یانسا"، نخست وزیر اسلوونی که کشورش ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد هم اعلام کرده که اتحادیه اروپا هیچ کریدور اروپایی بشردوستانه برای مهاجرت از افغانستان را باز نخواهد کرد.

اکثر کشورهای اروپایی و نهادهای این اتحادیه می خواهند از وقوع موج جدید پناهندگان به اروپا به دلیل تحولات افغانستان جلوگیری کنند.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به‌دلیل مخالفت برخی اعضا حل‌ نشده باقی مانده است و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند.

حالا این روزها تشدید تحولات در افغانستان هم نگرانی ها درباره هجوم مجدد پناهندگان به اروپا را افزایش داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان پذیرش پناهندگان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • رانگنیک، سرمربی جدید بایرن؟
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد