Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران‌ از لزوم کمک و همگرایی نمایندگان مجلس به منظور اختصاص اعتبارات پایدار و متمرکز به بیمارستان الغدیر خبر داد و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبارات این بیمارستان در نظر گرفته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا زالی در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا شهید حاج احمد کاظمی اظهار داشت: در حال حاضر پردیس نمادی از گسترش فرهنگ مدیریتی مبتنی بر کار بین بخشی و تیمی است و امیدواریم با همین تفکر و همگرایی بین مسئولان شهرستان شاهد کاهش مشکلات درمانی و بهداشتی این منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسیناسیون مهمترین و راهبردی‌ترین روش پیشگیری و مداخله مؤثر در مرگ‌ و میر و کاهش آمار مبتلایان به کرونا است افزود: موضوع اساسی امروز کشور ایجاد زیرساخت‌های واکسیناسیون است که در پردیس این امر محقق شده اما بضاعت شهرستان بیش از این است و امیدواریم با این اقبال مسئولان شاهد افتتاح دیگر مراکز در هفته آتی باشیم و در نهایت با تسریع در این فرآیند واکسیناسیون شاهد رفع این بیماری از کشور باشیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در ادامه گفت: جمعیت روز افزون پردیس و تعویق فرایندهای توسعه در این منطقه موجب شد که زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی توازنی با رشد جمعیت نداشته و شاهد عقب‌ماندگی‌های بسیار جدی و مزمن در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

زالی تصریح کرد: تمام مسئولان و دستگاه‌ها آمادگی خود را اعلام کردند تا فارغ از ساعات اداری تلاش کرده تا حلاوت کاهش تلفات کرونا که بسیار لذت بخش است را محقق کنند‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین عقب ماندگی بهداشتی و درمانی در پردیس، نبود یک بیمارستان پا به کار و فعال است اما با کمک فرماندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان، بیمارستان الغدیر به دانشگاه شهید بهشتی تحویل شد و درخواست داریم تا با کمک معاون توسعه و معاون درمان وزارت بهداشت و ایفای کامل تعهداتشان این بیمارستان را فعال کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: هم اکنون در بحث نقدینگی مورد نیاز برای ادامه مسیر تأمین نیروی انسانی داریم که امروز تمام نیروهای انسانی به صورت قرضی از منابع درون زا دانشگاه تأمین کرده‌ایم و هنوز به صورت متمرکز از وزارت بهداشت نه منابع انسانی و نه نیروی انسانی، نه مجوزهای استخدامی و نه منابع مالی به دانشگاه داده نشده است.

وی ادامه داد: کاملاً این اعتراضات و گلایه‌ها که به حق هم هستند را می‌پذیریم و امیدواریم نمایندگان مجلس کمک و همگرایی را برای پیگیری این موارد داشته باشند تا بیمارستان الغدیر از این حالت خارج و یک قوام و صلابت جدی داشته باشد باید اعتبارات پایدار و متمرکز را داشته باشیم.

زالی اضافه کرد: دلیل اصلی واگذاری این بیمارستان به دانشگاه بهره‌مندی از اعتبارات دولتی بوده در غیر این صورت خود خیران بیمارستان را به صورت آزاد اداره می‌کردند و امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبارات این بیمارستان در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: مسئولان شبکه بهداشت مقرر بود طرح جدیدی را برای توسعه خدمات این بیمارستان آماده کنند تا در هیئت‌ رئیسه مطرح و با توجه به زیرساخت‌های خوب بیمارستان الغدیر از ظرفیت‌های درون دانشگاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به سطح بالای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پردیس بیان کرد: واقعاً این سطح رعایت پروتکل‌ها امیدبخش است و این شهرستان می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر مناطق کشور باشد زیرا تغییر رنگ پردیس از قرمز به نارنجی در خیلی از نقاط کشور محقق نشده و همچنان 306 شهر قرمز در کشور داریم.

پردیس 350 هزارنفری بیمارستان ندارد/ افتتاح بیمارستان الغدیر این بار "پایان تیرماه"؟!بخشی از بیمارستان الغدیر پردیس تا پایان تابستان راه‌اندازی می‌شود

زالی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر رنگ شهرستان پردیس نشان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بوده و بیانگر این است که شهروندان آمادگی دارند تا با آموزش‌های همه‌گیر و فراگیر رکوردی بهتر را ثبت کنند.

انتهای پیام/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیمارستان الغدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402