Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:51:55 GMT

لندن: هنوز برای مشخص کردن نحوه همکاری با طالبان زود است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۵۵۱۳

لندن: هنوز برای مشخص کردن نحوه همکاری با طالبان زود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی دولت انگلیس سه شنبه شب به وقت تهران در خصوص تحولات افغانستان گفت، تصمیم گیری درباره  نحوه همکاری با طالبان هنوز خیلی زود است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سخنگوی «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس گفته برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا لندن با طالبان همکاری خواهد کرد یا خیر و اینکه این همکاری به چه نحوی خواهد بود هنوز خیلی زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام دولت انگلیس گفت:«این امر تا حدی به این بستگی دارد که آیا طالبان به تعهداتش در مسائل مختلف از جمله احترام به خقوق بشر عمل می‌کند یا خیر.»

وی اضافه کرد: «در این مرحله هنوز برای تعیین اینکه با طالبان همکاری خواهیم کرد یا خیر و اینکه چگونه همکاری خواهیم کرد، خیلی زود است. همانطور که قبلاً گفتیم، قصد داریم آنها را تحت فشار قرار دهیم تا این استانداردها و تعهدات را رعایت کنند.»

 بعد از خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان و پایان اشغال ۲۰ ساله این کشور، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس از جا ماندن تعداد زیادی از اتباع خارجی در این کشور ابراز تأسف کرد.

راب روزسه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «متاسفیم که همه نتوانستند از آنجا خارج شوند و ما  ساز و کاری را برای کسانی که در افغانستان باقی مانده‌اند و منتظر خروج هستند، ایجاد می‌کنیم. طالبان باید گذرگاهی امن برای اتباع انگلیسی و افغان که حق خروج از کشور را دارند، فراهم کند.»

 وی درباره احتمال وقوع حملات بیشتر علیه اتباع بیگانه در افغانستان نیز اظهار داشت: «ما حق دفاع از خود را در برابر هر گروه تروریستی که به ما حمله کنند، محفوظ می‌داریم. ما از همه فداکاری‌ها سود برده‌ایم و باید واقعیت جدید را بشناسیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.»

وزیر خارجه انگلیس درباره سلب مسئولیت آمریکایی‌ها درخصوص انفجارهای چند روز پیش در پایتخت افغانستان نیز گفت: «اطلاعات درز یافته از آمریکا که ما را درباره انفجار فرودگاه کابل مسئول دانسته و دلیل آن را بازگذاشته‌ شدن دروازه فرودگاه توسط  نیروهای ما اعلام کردند، نادرست است.»

بامداد سه شنبه، با پرواز  هواپیمایی از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای، اشغال ۲۰ ساله افغانستان توسط آمریکا و متحدانش در ناتو به پایان رسید. شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل آن را «پایانی خون‌بار و پرآشوب» برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا توصیف کرد.

شبکه «پرس‌تی‌وی» نیز به نقل از یک سخنگوی گروه طالبان تصریح کرد که آخرین سرباز آمریکایی کابل را ترک کرده و «کشور ما به استقلال کامل دست یافته است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر طالبان لندن همکاری انگلیس با طالبان سخنگوی دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • وقوع انفجار در کابل
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد