Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود در دوحه گفت چالش‌ها با وجود پایان روند تخلیه در افغانستان همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به همکاری مستحکم کشور‌های همسایه افغانستان و سایر کشور‌های منطقه نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس با بیان این که بی ثباتی در افغانستان باعث انتشار و ترویج تروریسم می‌شود و به کشور‌های همسایه آسیب می‌رساند افزود: باید با طالبان مذاکره و راه حل از سرگیری فعالیت فرودگاه کابل را پیدا کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: ما منتظر تشکیل دولت افغانستان هستیم و به این مسئله توجه ویژه داریم و چند شرط را برای آن تعیین کرده ایم. مطمئنیم موضع جامعه جهانی در قبال افغانستان متحد خواهد بود.

وزیر خارجه قطر نیز در این نشست خبری گفت: به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر در جدول اولویت‌های دوحه قرار ندارد. او گفت: تماس و ارتباط با طالبان باید ادامه داشته باشد

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: ما طالبان را به تشکیل دولت فراگیر و بدون به حاشیه راندن هیچ طرفی دعوت و ترغیب می‌کنیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: بازگشایی فرودگاه کابل از مهمترین تعهداتی است که طالبان پایبندی خود را به آن اعلام کرده است و عمل به این وعده بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: حفظ تماس و ارتباط با طالبان حائز اهمیت است و ما با چندین کشور در این خصوص توافق نظر داریم. امیدواریم یک توافق ملی در افغانستان شکل بگیرد و دستاورد‌ها و حقوق مردم این کشور حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان هایکو ماس طالبان افغانستان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است