Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز گزارش داد، اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان و بایدن سه هفته قبل از سقوط کابل با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند اما هیچکدام از خطر فوری سقوط پایتخت مطلع و برای آن آماده نبودند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، در آخرین تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق و فراری افغانستان قبل از سقوط کابل، دو طرف درباره استراتژی سیاسی و تاکتیکی نظامی بحث و تبادل نظر کردند اما هیچ کدام بر خطر قریب الوقوع سقوط فوری حکومت افغانستان واقف و برای آن آماده نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه متن گفت‌وگوی تلفنی بایدن و غنی در روز 23 جولای را روئیت کره است گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا به اشرف غنی گفته، اگر از طرح او برای کنترل اوضاع مطلع باشد به حملات هوایی قابل توجه خود علیه طالبان ادامه خواهد داد.

با این حال بایدن در این گفت‌وگو به غنی گفته است که معتقد است در جنگ با طالبان همه چیز خوب پیش نمی‌رود.

رویترز مدعی است بر اساس متنی که مشاهده کرده است بایدن تلاش کرده اشرف غنی را برای تغییر روند تحت فشار قرار دهد و تاکید کرده است که اگر رئیس جمهور افغانستان بتواند طرحی را برای مهار و کنترل اوضاع پیش از سقوط کابل ارائه کند واشنگتن به او کمک خواهد کرد.

این تماس تلفنی حدود سه هفته قبل از سقوط کابل به دست طالبان انجام شده است. بایدن و غنی همچنین روز 25 ژوئن گذشته در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جو بایدن اشرف غنی آمریکا افغانستان سقوط کابل قبل از سقوط اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد

رویترز به نقل از یک مقام مطلع کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از پیش‌ برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آتی میلادی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این مقام کاخ سفید در این رابطه گفت: ما مشتاق بازدید رئیس‌جمهور اردوغان از کاخ سفید در زمانی که برای طرفین مساعد باشد هستیم. ما نتوانستیم برنامه‌های‌مان را تطابق دهیم و نمی‌توانیم در این زمان هیچ برنامه دیداری را به شما اعلام کنیم.

مطابق با گزارش‌ها، ایالات متحده پیشتر از اردوغان دعوت کرده بود تا در تاریخ ۹ مه به ترکیه سفر کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفته بود: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو