Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا لایحه کمک به غیرنظامیانی که از افغانستان به آمریکا بازگشته اند را پس از تصویب در مجلس سنا امضا کرد تا از این طریق به بخشی از انتقاد‌ها به وی در مورد نحوه خروج از افغانستان واکنش نشان دهد.

قانون جدید مجلس سنای آمریکا با نام "کمک‌های فوری برای بازگشت آمریکایی ها" در نظر دارد سالانه ۱۰ میلیون دلار به افرادی اختصاص دهد که سال‌ها از خانه خود دور بودند و حالا به آمریکا بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح پیش از این در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود.

بیش از ۱۲۳ هزار نفر از جمله نیرو‌های آمریکایی و افغانستانی‌هایی که در مدت ۲۰ سال با سفارتخانه و کنسولگری‌های خارجی در افغانستان همکاری کرده بودند توسط هواپیما‌های آمریکا و متحدانش در دو هفته اخیر و پس از کنترل کامل افغانستان به دست طالبان از فرودگاه کابل تخلیه شده اند.

اعضای کنگره گفته اند متعهد هستند در مورد حقیقت آنچه در افغانستان اتفاق افتاده است تحقیق و تفحص کنند. برخی دموکرات‌ها با حمایت از جو بایدن برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان به نحوه تخلیه نیرو‌ها و شهروندان آمریکایی از طریق فرودگاه کابل انتقاد دارند و معتقدند این خروج بی برنامه و آشفته موجب تلفات و ضرر‌هایی برای آمریکا شد.

جمهور خواهان نیز روز گذشته در کنفرانس خبری کنگره به شدت از جو بایدن انتقاد کردند و برخی از آن‌ها خواستار استعفای سریع گروهی از مقامات ارشد دولت آمریکا شدند. اکثریت جمهوری خواهان کنگره معتقدند تصمیم برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان در زمان مناسبی اتخاذ نشده است و تمامی تلفات و مشکلات این اقدام را متوجه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا می‌دانند و می‌گویند وی باید به طور مستقیم پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنای آمریکا غیرنظامیان آمریکایی لایحه کمک جمهوری خواهان جو بایدن جو بایدن نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی

(تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • (تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟