Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از نظر دو موسسه لابی کنترل و Corporate Europe Observatory این تلاش ها باید سیاست گذاران اتحادیه اروپا را هشیار کند تا قوانین لابی را در این قاره به روز کرده و پیش نویس های قوانین جدیدی را برای مقابله با انحصارطلبی شرکت های فناوری آمریکا تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این شرکت های داروسازی، تولیدکننده سوخت های فسیلی، مالی و سازنده مواد شیمیایی در صدر فهرست شرکت های لابی کننده بودند، اما حالا شرکت های فناوری جایگزین آنها شده اند. افزایش توان و قدرت لابی شرکت های فناوری و صنعت دیجیتال بازتاب نقش فراینده این شرکت ها در جامعه است.

در بخش دیگری از گزارش این موسسه آمده است: این وضعیت موجب نگرانی است که پلتفرم ها می توانند از نفوذ و قدرت خود برای تضمین شنیده شدن صدایشان در برابر صداهای انتقادی و متقابل با خود استفاده کنند.

تحقیق یادشده حاکیست 612 شرکت، گروه و انجمن بیش از 97 میلیون یورو در سال صرف لابی کردن برای تاثیرگذاری بر سیاست های اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا می کنند. گوگل با صرف 5.75 میلیون یورو در صدر است و فیس بوک و مایکروسافت با 5.5 و 5.25 میلیون یورو در رتبه های دوم و سوم هستند. اپل با 3.5 میلیون یورو، هواوی با 3 میلیون یورو و آمازون با 2.75 میلیون یورو در رتبه های بعدی هستند.

هدف اصلی از صرف این هزینه های سنگین ایجاد تغییراتی در قوانین جدید مصوب اتحادیه اروپا در مورد دامنه اختیارات و وظایف این شرکت ها و نیز کاهش کنترل محتوای دیجیتال در دسترس از طریق پلتفرم های این شرکت هاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیس بوک گوگل لابی میلیون یورو 5 میلیون یورو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ

از آخرین شکست لوس‌بلانکوس مقابل باشگاه آلمانی 12 سال می‌گذرد.

طرفداری | رئال مادرید به رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ رسید.

دیدار تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 به پایان رسید. 90 دقیقه نبرد دو غول فوتبال اروپا در آلیانتس آرنا نتیجه‌ای در بر نداشت تا همه چیز به سانتیاگو برنابئو کشیده شود.

با تساوی مقابل بایرن مونیخ، رئال مادرید به رکورد 8 بازی متوالی بدون شکست مقابل باواریایی‌ها رسید. از آخرین پیروزی بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید 12 سال می‌گذرد. باشگاه آلمانی آخرین‌بار در نیمه‌نهایی فصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا با گل‌های فرانک ریبری و ماریو گومز رئال را از پیش رو برداشت و از آن پس برابر حریف اسپانیایی طعم برد را نچشیده‌است. از آن تاریخ به بعد، بایرن مونیخ در 8 تقابل بعدی خود با رئال مادرید موفق به پیروزی نشده‌است (6 شکست و 2 تساوی).

نتایج 8 تقابل اخیر بایرن مونیخ و رئال مادرید رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ رئال مادرید 1-0 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 0-4 رئال مادرید بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید  رئال مادرید 4-2 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید رئال مادرید 2-2 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • ضرر میلیونی بارسا با هت‌تریک بعدی لوا
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد