Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلیمانی روز گذشته توسط محمدعلی زلفی گل به عنوان قائم مقام وزیر علوم معرفی شد؛ وی که سابقه وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد و یکی از حامیان اصلی طرح «اینترنت ملی» در زمان تصدی وزارت ارتباطات بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمد سلیمانی را به سمت قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه این وزارتخانه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدر ادامه با قائم مقام وزیر علوم «محمد سلیمانی»، سوابق تحصیلی و سوابق کاری وی بیشتر آشنا خواهید شد:

بیوگرافی محمد سلیمانی؛ معاون وزیر علوم

محمد سلیمانی متولد ۱۳۳۳ در شهرستان خشت کازرون، متأهل و دارای چهار فرزند است. سلیمانی از اعضای جبهه پایداری است و دکترای مخابرات دارد. محمد سلیمانی در سال ۱۳۵۷ لیسانس خود را در رشته مهندسی برق و الکترونیک با کسب رتبه ممتاز از دانشگاه شیراز کسب کرد؛ سپس برای ادامه تحصیلات راهی اروپا شد و فوق لیسانس خود را در سال ۱۳۵۹ و مدرک دکترای تحصیلی خود را در سال ۱۳۶۱ از دانشگاه پیرو ماری کوری پاریس مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه در رشته مخابرات با گرایش بسامد بالا دریافت کرد. سلیمانی مدتی معاون دانشگاه علم و صنعت بوده است.

سوابق اجرایی محمد سلیمانی؛ معاون وزیر علوم

محمد سلیمانی در کابینه اول احمدی نژاد وزیر ارتباطات و فناوری بود. پایان کار این وزیر با پایان کار کابینه اول احمدی نژاد -دوازدهم شهریور ۱۳۸۸- مصادف بود. سلیمانی در سابقه کاری خود، معاونت‎ دانشجویی وزارت‎ فرهنگ‎ و آموزش‎ عالی‎، ریاست‎ سازمان‎ پژوهش‌های علمی‎ و صنعتی‎، معاون پژوهشی‎‎ دانشگاه‎ علم‎ و صنعت، ریاست‎‎ مرکز تحقیقات عالی‎ الکترونیک‎ در صنایع‎ الکترونیک ایران و مدیریت صنعت‎ سامانه‎‌های‎ فضایی‎ صنایع‎ مخابرات ایران را بر عهده داشته است.

فعالیت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محمد سلیمانی؛ معاون وزیر علوم

سلیمانی در فعالیت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز سابقه تدریس و رهبری در فعالیت‌های علمی پژوهشی در زمینه مخابرات در دانشگاه علم و صنعت داشته، بالغ بر ١٠٢ مقاله علمی و ٧٢ طرح کارشناسی، ارشد و دکترا، مشارکت فعال در طرح‌های مهم همچون طراحی و ساخت ماهواره کوچک و ماهواره زهره و طرح‌های پوشش راداری ارائه داده است.

سلیمانی ١٤ عنوان کتاب را تألیف و ترجمه کرده و هشت متن پایه درسی از وی چاپ شده است؛ همچنین وی به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال ١٣٨٨ و به عنوان پژوهشگر نمونه جشنواره سلمان فارسی برگزیده شد. گفتنی است سلیمانی مانند سایر افراد فهرست اصولگرایان موفق به اخذ آرای کافی مردم تهران در انتخابات مجلس دهم نشد.

مدارک تحصیلی محمد سلیمانی؛ معاون وزیر علوم

سلیمانی کارشناسی خود را از دانشگاه شیراز دریافت کرده؛ مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه پیر و ماری‌کوری، پاریس و دکترا خود را در رشته مخابرات ( الکترونیک فرکانس بالا) از دانشگاه پیر و ماری‌کوری مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه اخذ نموده است.

کد خبر 518670

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری وزیر علوم دانشگاه علم و صنعت تهران شهر کازرون دانشگاه شیراز فرانسه پاریس صنایع مخابرات ایران برق جشنواره سلمان فارسی جشنواره مقاله علمی اروپا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون وزیر علوم محمد سلیمانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی