Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۹:۳۰ امروز (چهارشنبه – به وقت محلی) با رقابت ورزشکاران در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ دنبال شد.

نماینده کشورمان در این رقابت سعید افروز بود که با پرتابی به میزان ۴۰.۰۵ متر به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در این مسابقه رقبای از چین (۲ نفر)، مراکش، فرانسه، کلمبیا (۲ نفر)، پاپوا گینه، تونس و عراق را پیش رو داشت، در همان پرتاپ اول از رقبای قبلی‌اش پیشی گرفت و نیزه را ۳۹.۴۸ متر پرتاب کرد. او در پرتاب دوم حدنصاب ۳۹.۴۰ متر را برجای گذاشت و با پرتابی به اندازه ۴۰.۰۵ متر به استقبال پرتاب چهارم رفت. افروز در پرتاب چهارم نیز رکورد ۳۹.۶۷ متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم خودداری کرد.

پرتاب سوم افروز نه تنها او را به مدال طلا رساند، بلکه وی را رکوردار جدید پرتاب نیزه پارادوومیدانی در کلاس F۳۴ در سطح جهان و پارالمپیک کرد.

بعد از سعید افروز، مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با رکورد ۳۷.۸۴ متر دوم شد و به مدال نقره رسید. هموطنش دیه‌گو فرناندو مندس هم با رکورد ۳۷.۱۱ متر به مدال برنز دست یافت.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:
* روح الله رستمی – پاراوزنه برداری
* وحید نوری – جودو
* محمدرضا خیرالله زاده – جودو
* امیر خسروانی – پرش طول
* مهدی اولاد – پرتاب وزنه
* هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه
* ساره جوانمردی – تیراندازی با تپانچه
* سعید افروز – پرتاب نیزه

مدال نقره:
* امان الله پاپی – پرتاب نیزه
* امیر جعفری – پاراوزنه برداری
* علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب وزنه
* حامد صلحی پور – پاراوزنه برداری
* منصور پورمیرزایی – پاراوزنه برداری

مدال برنز:
* سامان رضی – وزنه برداری

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک پرتاب نیزه سعید افروز بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پارالمپیک پرتاب نیزه سعید افروز پاراوزنه برداری پرتاب نیزه سعید افروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر