Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:29:24 GMT

سلامت بیش از ۲۷ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۶۸۴۶

سلامت بیش از ۲۷ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۶۲ نفر به مرحله تخصصی هوش ارجاع داده شده اند که یک هزار و ۸۰۰ نفر دیر آموز و ۱۱۵ نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده است و به مدارس استثنایی معرفی شده اند.

وی  افزود: همچنین ۵۵۴ نفر به مرحله تخصصی شنوایی ارجاع داده شدند که از این تعداد ۲۹ نفر مشکل شنوایی یکطرفه، ۲۱ نفر نیاز به سمعک وهمچنین ۹ نفر با استفاده از معلم رابط تلفیقی و وسایل  کمک آموزشی به مدارس عادی و سه نفر نیز به مدارس ناشنوایان  معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: ۱۳هزار و ۳۷۶ نفر نیز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که از این تعداد ۱۵۱ نفر مشکل آمبلیوپی، ۵۱۹ نفر نیاز به عینک و ۱۳ نفر نیاز به درمان دارویی جراحی داشتند و ۱۹ نفر با استفاده از کتاب درشت خط و با استفاده از معلم رابط به مدارس عادی و ۲ نفر به مرکز آموزشی استثنایی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین ۵۴ نفر مشکل جسمی و حرکتی داشته که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که چهار نفر به مدارس استثنایی جهت استفاده از خدمات توان بخشی معرفی و هشت نفر نیز با استفاده از معلم رابط تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند. 

رنجبر اظهار داشت: تاکنون ۴۱ نفر از نظر رفتاری و بررسی طیف اتیسم به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند که هفت نفر به مدارس استثنایی و کلاسهای ویژه طیف اتیسم جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.

وی تاکید کرد: آن دسته از نوآمورانی که به هر دلیل نظیر بیماری، مسافرت، انتقال و جابجایی عدم اطلاع رسانی والدین تاکنون به پایگاههای سنجش مراجعه نکرده اند می توانند، از هم اکنون با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام خود نسبت به نوبت گیری در سامانه سنجش اقدام کنند.

برنامه سنجش نو آموزان کردستانی از تیر امسال با تعداد ۱۷ پایگاه سنجش در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز در حال فعالیت است همچنین پایگاههای سیار نیز به مناطق روستایی اعزام شده و در حال انجام انجام ارزیابی نوآموزان روستایی هستند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها طرح سنجش سلامت کردستان سنندج دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت کردستان سنندج طرح سنجش سلامت کردستان سنندج دانش آموزان مرحله تخصصی ارجاع داده معرفی شدند نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • فیلم/ پاس گل استثنایی طارمی با پشت پا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد