Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:12:19 GMT

آشناسازی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۶۹۲۵

آشناسازی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی عصر سه شنبه در ویژه برنامه «سلاله ها» به اهمیت تعامل و هم‌گرایی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، به ویژه در حوزه ادبیات آئینی و پایداری اشاره و اظهار کرد: توجه به این بخش حرکتی سازنده در جهت انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس، آرمان‌های ملی و اسلامی به آینده‌سازان است.

وی با اشاره به ظهور و بالندگی واژه‌هایی همانند شهید، شهادت، جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس، گفت: این فرهنگ واژگانی ارزشمندی برای خلق آثار در حوزه شعر و داستان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به دستاوردهای هشت‌سال دفاع مقدس و معرفی شخصیت‌های برجسته و الگوهای مناسب اشاره کرد و افزود: در منطقه، شاهد ناامنی‌های فراوانی هستیم و لازم است قدردان شهیدان و فعالان عرصه صیانت از امنیت و آرامش ایران اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان ایران با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت رسالت تمام افراد جامعه به ویژه صاحبان قلم و اندیشه و کنش‌گران عرصه فرهنگ است، اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی هدف‌مند و همراه‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد، به بسط و گسترش این فرهنگ کمک کنیم.

قیام حسینی خاستگاه ادبیات پایداری

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان نیز در ادامه این ویژه برنامه به تبیین و تشریح ادبیات پایداری پرداخت و اظهار کرد: این گونه ادبیات به تصویر کشیدن غیرتمندی و آزادگی مردمان این دیار در صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی است.

حمیرا خدابنده با اشاره به خاستگاه ادبیات پایداری، افزود: ارزش‌های حاکم بر این ادبیات را باید در سیره عملی رسول‌اکرم (ص) و قیام امام‌حسین (ع) جستجو کرد.

این شاعر و نویسنده ادامه‌داد: قیام کربلای حسینی، اوج حماسه و ایثار است و برای صیانت از فرهنگ عاشورایی و جاری‌سازی این پیام نیازمند حمایت از شاعران و نویسندگان این عرصه هستیم.

وی همچنین با اشاره به پیشینه ادبیات پایداری در کشور، اضافه کرد: شاهنامه فردوسی و مختارنامه از جمله این آثار است که پشتوانه‌های ارزشمندی در کنار فرهنگ غنی دفاع‌مقدس، بهره‌گیری از نیازهای عصر حاضر و استفاده از واژگان امروزی بوده و می‌تواند به غنی‌سازی ادبیات پایداری کمک کند.

معرفی‌کتاب «مثل‌باران»، مجموعه اشعار ۷۳ عضو نوجوان کانون پرورش فکری استان گیلان که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسید و آشناسازی مخاطبان با شاعران، نویسندگان و آثار دست‌اندرکاران عرصه ادبیات پایداری بخش دیگری از این ویژه برنامه بود.

گفتنی است؛ «سلاله‌ها»، عنوان طرحی است که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و به منظور نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، با حمایت از شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و معرفی آثار برگزیده این عرصه برگزار می‌شود.

کد خبر 5294179

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری گیلان دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی محرم 1400 ادبیات پایداری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است