Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:48:35 GMT

۴۲ بیمار کرونایی جدید در شاهرود و میامی بستری شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۷۰۸۰

۴۲ بیمار کرونایی جدید در شاهرود و میامی بستری شدند

احسان بینش در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای چهارشنبه ۴۲ بیمار در مجموعه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر اثر تشخیص کرونای قطعی بستری شدند، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که همچنان وضعیت بیماری کرونا در شاهرود و میامی وخیم است.

وی با بیان اینکه ۲۲۶ نفر هم اکنون در شاهرود بابت کرونای قطعی بستری هستند، افزود: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۸ بیمار کرونای قطعی جدید در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مجموعه بیماران کرونایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا ابتدای روز چهارشنبه به ۲۰ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است، افزود: شرایط کرونا در جامعه هدف شاهرود و میامی بحرانی است لذا از مردم می‌خواهیم در تجمعات حضور پیدا نکند.

تا امروز ۲۹ الی ۳۰ درصد جمعیت هدف دانشگاه را در دوز نخست واکسینه کرده‌ایم که نسبت به متوسط کشوری میزان بیشتری واکسن تزریق شده اما توزیع واکسن بر اساس جمعیت صورت گرفته در نتیجه از آنجا که کمبود واکسن در کشور دیده می‌شود، ممکن است کسری‌هایی هم باشد.

بینش با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون بسته به واکسن دریافتی ما از وزارتخانه دارد، بیان کرد: ما روزانه توان تزریق چهار الی پنج هزار واکسن را داریم اما متأسفانه میزانی که به ما تحویل داده می‌شود، با این اعداد مغایرت دارد همچنین باید گفت ما آمادگی داریم که مرکز سوم تجمیعی واکسیناسیون را نیز در شاهرود افتتاح کنیم اما در نهایت آنچه اهمیت دارد میزان واکسنی است که به ما داده می‌شود.

کد خبر 5294191

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود میامی شاهرود ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی محرم 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت  افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

علیرضایی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد. علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور