Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:07:47 GMT

آخرین وضعیت سفرهای خارجی از مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۷۲۲۰

آخرین وضعیت سفرهای خارجی از مرزهای کشور

جواد هدایت درباره آخرین وضعیت ترددهای مرزی و پروتکل‌های ابلاغ شده در این زمینه اظهار کرد:  قرنطینه انسانی در تمام مرزهای زمینی کشور استقرار دارند و فضای لازم را برای وزارت بهداشت و هلال احمر فراهم کرده‌ایم تا در بدو ورود همه مسافران از طریق پایانه‌های مرزی اقدامات لازم برای غربالگری و تست انجام شود.

وی افزود: در همه مرزهای زمینی مسافران غربالگری شده و همه آن‌ها باید تست PCR کرونا را انجام داده باشند و بیشتر از پنج روز از زمان آن نگذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این پایانه‌های مرزی در صورت لزوم تست رپید یا تست PCR از مسافران گرفته خواهد شد.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همه پروتکل‌های بهداشتی برای مسافران زمینی در پایانه‌های مرزی به دقت اجرا می‌شود،  ادامه داد: کشورهای همسایه که با ایران مرز زمینی مشترک دارند به سه دسته تقسیم بندی شده‌اند و برخی از آن‌ها در ردیف کشورهای ممنوعه قرار گرفته و برخی دیگر جزو کشورهای پرخطر و کم خطر به شمار می‌روند.

هدایتی با بیان اینکه تردد مسافر در کشورهای ممنوعه و پرخطر محدود به گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجویان، تجار و غیره است، گفت: به غیر از ترکمنستان که ترددی از مرزهای ایران با این کشور انجام نمی‌شود،  در حال حاضر ممنوعیتی برای کشوری در نظر گرفته نشده است. البته تردد برای کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه و عراق تنها محدود به گروه‌های هفت‌گانه مذکور است و تردد برای ارمنستان، پاکستان و افغانستان تقریبا به صورت نرمال و برای کسانی است که ویزا را از سفارت یا کنسول‌گری ایران داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کاملی برای رعایت هر پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داریم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا همواره در حال رصد وضعیت کشورهای مختلف است اگر نوع ویروس یا گستردگی آن را خطرناک شناسایی کند و شرایط خاصی برای یک یا چند کشور را بر این اساس اعلام کند آن را مانند گذشته اجرا خواهیم کرد اما در شرایط کنونی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده عمل می‌کنیم و نظارت‌های لازم برای تردد مسافران انجام خواهد شد.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شیوع ویروس لامبدا و شناسایی شدن آن در ایران، پروتکلی در این زمینه ابلاغ شده است؟ گفت: تا کنون ممنوعیت، محدودیت یا پروتکلی مختص ویروس کرونا از نوع لامبدا به پایانه‌های مرزی ابلاغ نشده است/ ایسنا.

منبع: فردا

کلیدواژه: سفرهای خارجی لامبدا پایانه های مرزی حمل ونقل ابلاغ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم

طریقی در نشستی با حضور قجر بیگی مدیرکل بیمه سلامت استان  در خصوص هماهنگی و بر طرف نمودن مشکلات بین دستگاهی برای بیمه شدگان اتباع خارجی به خصوص اقشار آسیب پذیر و سایر پناهندگان و مهاجرین گفتگو کردند.
طریقی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیر کل بیمه سلامت  در راستای ساماندهی وضعیت بیمه اتباع خارجی در خصوص چالش‌ها و مشکلات پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.
طریقی خدمات ارائه شده به پناهندگان و مهاجرین خارجی توسط جمهوری اسلامی ایران را در دنیا کم نظیر خواند و گفت بر اساس آموزه های دینی و دستورات بالادستی ارائه خدمات به اتباع خارجی مجاز در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار قجر بیگی نیز از اهتمام و همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در امر ساماندهی این قشر خصوصا در امور بیمه ای تقدیر و تشکر نمود و گفت این اداره کل بر اساس دستور العمل های ابلاغی نسبت به بیمه نمودن اتباع خارجی مجاز و پناهندگان ، بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان ملی مهاجرت و این سازمان اقدام می نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟