Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@16:44:37 GMT

تکمیل بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۷۲۹۱

تکمیل بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا

بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا در اسکاتلند به تازگی تکمیل شده تا این کشور بهتر بتواند از منابع انرژی در دسترس خود استفاده کند و سالانه قادر به تأمین برق ده‌ها هزار خانه از طریق انرژی بادی باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از مانا، مزرعه بادی دریایی «Kincardine» ظرفیت اسمی ۵۰ مگاوات دارد و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی سواحل «ابردین‌شیر» در شمال شرقی اسکاتلند واقع شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مزرعه بادی می‌خواهد سالانه ۲۱۸ گیگاوات ساعت الکتریسته تولید کند که به گفته اداره کشتیرانی آمریکا (ABS)، انرژی کافی برای تأمین برق نزدیک به ۵۵ هزار خانه در اسکاتلند به حساب می‌آید.

ABS همچنین Kincardine را به عنوان بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا دسته‌بندی کرده است. این مزرعه بادی روی آب‌هایی با عمق ۶۰ تا ۸۰ متر قرار گرفته  است. به گفته «آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر» (NREL) در آمریکا، مزارع بادی دریایی با پایه ثابت در آب‌های با عمق نزدیک به ۶۰ متر قرار می‌گیرند.

بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا از پنج توربین ۹.۵ مگاواتی Vestas بهره می‌برد که همچنین یک توربین کوچکتر دو مگاواتی Vestas هم دارد. این مزرعه توسط «Kincardine Offshore Wind»، یکی از زیرمجموعه‌های «Pilot Offshore Renewables» توسعه پیدا کرده و مهندسی، طراحی، تأمین و ساخت آن از سوی «Cobra Wind» یکی از زیرمجموعه‌های «ACS Group» انجام شده است.

مزارع بادی دریایی شناور در حال افزایش هستند و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ به سهم مناسبی از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دست پیدا می‌کنند.

در ابتدا این مزارع از فنّاوری‌های دکل‌های نفت استفاده می‌کردند، اما حالا فنّاوری جدیدی برای آن‌ها به وجود آمده که هزینه ساخت این مزارع را کاهش می‌دهد. با قرارگیری توربین‌ها در داخل دریاها، آن‌ها به باد با سرعت بیشتر و پایدار بالاتر دست پیدا کنند.

ویژگی‌های این مزارع باعث شده برخی شرکت‌های بزرگ مانند GE روی آن‌ها تمرکز کنند و بخواهند چنین پروژه‌های را اجرایی کنند. بنابراین در سال‌های آینده سهم آن‌ها در بازار انرژی افزایش خواهد یافت.

برچسب هااسکاتلند جنرال موتورز GM مزرعه بادی فراساحلی شناور

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اسکاتلند جنرال موتورز GM آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد