Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام قدمی روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آب از پر و مسلوب المنفعه نمودن ۴۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف این استان صرفه جویی شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۹۱حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۳۹۹پر و مسلوب المنفعه شده که موجب صرفه جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمی اظهار داشت: سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی استان تخلیه می شود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از سه هزار چاه مجاز در زمینه های کشاورزی، صنعت و کشاورزی در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: دشت باشت، امامزاده جعفر، لیشتر، کلاچو، دهدشت، دشتروم و یاسوج از جمله دشت های مهم کهگیلویه و بویراحمد است.

قدمی پر و مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنترل هوشمند حجمی را مهمترین برنامه های در دست اجرای این شرکت اعلام کرد و گفت: کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری که سبب افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی شده است.

وی گفت: انتظار می رود کشاورزان الگوی کشت مناسب را رعایت و از هرگونه برداشت بی رویه و غیرمجاز، بویژه از منابع زیرزمینی خودداری نمایند.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید که تنها ۱۳ درصد آن در این استان مصرف می شود.

براساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی ، ۲ میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت مورد نیاز است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد سفره آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سفره آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد سفره آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد متر مکعب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی