Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیده بان حقوق بشر با تاکید بر بحران زندگی یمنی‌ها از مقامات سعودی خواست تا اخراج کارگران مهاجر یمنی در عربستان را متوقف کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلج الجدید،سازمان دیده بان حقوق بشر ، از مقامات سعودی خواست تصمیم اخراج یمنی‌ها را به حالت تعلیق درآورند و به آنها اجازه دهند در عربستان باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخراج یمنی‌ها در عربستان از ژوئیه 2021 آغاز شده که ممکن است آنها را مجبور به بازگشت به بحران انسانی در یمن کند.

رسانه‌های سعودی گزارش دادند که « قوی» پلتفرمی که توسط وزارت منابع انسانی عربستان اداره می‌شود ، در ماه ژوئیه بیانیه‌ای درباره مقررات جدید منتشر کرد که شرکت‌ها را ملزم می‌کند کارگران خود را به ملیت‌های خاص محدود کند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، کارگران یمنی که نمی‌توانند کارفرمای دیگری برای حامیان خود پیدا کنند ، مجبور به ترک کشور می شوند یا با اخراج مواجه می‌شوند ، که این امر خطر عظیمی برای زندگی یمنی‌ها خواهد بود.

عربستان| ربوده شدن فعال زن سعودی پس از فراخوان برای برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیزاحکام سنگین قضایی علیه فلسطینیان مقیم عربستان؛ پشت پرده خصومت‌ورزی ریاض با ملت فلسطین چیست؟/ گزارش اختصاصی

در همین راستا «افراح ناصر » محقق یمنی در سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات سعودی عملاً در حال اخراج و تهدید به بازگرداندن صدها ، شاید هزاران نفر از متخصصان یمنی هستند که این امر بحران انسانی در یمن را تشدید می‌کند.

این سازمان بین‌المللی در ادامه افزود:عربستان سعودی به دلیل رهبری ائتلاف متجاوز عربی در جنگ یمن، در نقض حقوق بشر و تشدید بحران‌های بشردوستانه این کشور مشارکت داشته که باعث تشدید تخلفات و تخریب زیرساخت‌های آن شده است.

آمار رسمی دقیقی از تعداد مهاجران یمنی در عربستان وجود ندارد ، اما مرکز مطالعات صنعا تعداد آنها را در ماه اوت حدود دو میلیون نفر تخمین زده است.

مقامات سعودی در اقدامی تحریک آمیز و مغایر با قوانین بین‌المللی هزاران یمنی مقیم این کشور را اخراج کردند. این اقدام موج گسترده‌ای از محکومیت را ایجاد کرد و افراد زیادی آن را پافشاری آگاهانه حاکمان ریاض بر مجازات ملت یمن تفسیر کردند.

با وجود آنکه عربستان شدیدا به این اصلاحات اقتصادی نیاز داشته اما این می‌تواند یک تاثیر خطرناک پیش‌بینی نشده برایش به همراه داشته باشد. این احتمال وجود دارد که هزاران یمنی اخراج شده که مجبور به بازگشت به کشور درگیر بحران انسانی و بدون فرصت اقتصادی خود شده‌اند، سلاح به دست گرفته و به انصارالله یا نیروهای یمن و کمیته‌های مردمی بپیوندند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دیده بان حقوق بشر مقامات سعودی یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه