Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نمونه‌ای از یک دستگاه کسب انرژی را ابداع کرده‌اند که هم زیر آب و هم در خشکی کارآیی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، اگرچه در حال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارند که به واسطه حرکت، الکتریسیته تولید می‌کنند اما بیشتر آنها تنها در آب و هوای خشک کارآیی دارند. مدل جدیدی از این دستگاه‌ها ابداع شده است که زیر آب نیز کار می‌کند و شاید بتوان از آن در تجهیزات زیر آب، ایمپلنت‌ها و ابزار پوشیدنی که همیشه در معرض تماس با عرق بدن قرار دارند، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه آزمایشی کسب انرژی که توسط پژوهشگران "دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی"(NCSU) ابداع شده است، یک هسته آلیاژ فلز مایع متشکل از "گالیوم"(Gallium) و "ایندیوم"(Indium) را در بر دارد که در میان یک نوار کشش‌پذیر و قابل انعطاف از هیدروژل قرار گرفته است.

این هیدروژل‌ مانند سایر هیدروژل‌ها، شکل پلیمری را دارد که با آب پر شده است. این آب دارای یون‌هایی است که نمک‌های محلول هستند. این یون‌ها به صورت طبیعی به سطح فلز مایع جذب می‌شوند و به ایجاد بار الکتریکی در آن می‌انجامند.

هنگامی که سطح فلز منبسط می‌شود، ظرفیت آن نیز افزایش می‌یابد و جریان الکتریکی تولید می‌کند. این جریان به یک سیم الکتریکی منتقل می‌شود که به دستگاه متصل شده و امکان استفاده از برق یا ذخیره آن را فراهم می‌کند.

در بررسی‌های آزمایشگاهی که تاکنون انجام شده‌اند، تغییر شکل دستگاه حتی تا چند میلی‌متر، می‌تواند تراکم قدرت حدود ۰/۵ میلی‌وات در متر مربع را به همراه داشته باشد که براساس گزارش‌ها، با چندین گروه مشهور از فناوری‌های کسب انرژی، قابل مقایسه است. این نمونه جدید برخلاف سایر نمونه‌های کسب انرژی، می‌تواند هنگامی که به طور کامل در آب غوطه‌ور شده یا در سایر شرایط مرطوب نیز کار کند.

پژوهشگران با در نظر گرفتن این قابلیت اضافه، در حال بررسی استفاده از این دستگاه در کاربردهایی مانند تجهیزات پوشیدنی پزشکی یا ورزشی، حسگرهای زیر آب و سیستم‌های کسب انرژی از موج دریا هستند.

این پژوهش، در مجله "Advanced Materials" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي آب هيدروژل پلیمر الکتریسیته کسب انرژی زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد

چری در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ جتور شان‌های L ۷ را معرفی کرد. این خودرو یک SUV پلاگین هیبریدی سایز متوسط است که در دو مدل پنج و هفت‌نفره موجود است.

به گزارش خبرآنلاین، سری Shanhai سال گذشته توسط Jetour با مدل L ۹ معرفی شد و یک سری خودرو‌های انرژی جدید برای جتور، برند زیرمجموعه چری است. L ۷ جدید دارای یک نمای جلوی کاملاً بسته با چراغ‌های روشنایی در روز و نوار نازک بوده که در امتداد کاپوت قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی در کنار ورودی‌های هوای مشکی رنگ، در قسمت پایینی سپر قرار دارند.

در نمای عقب چراغ‌های متصلی وجود دارد که ظاهر آن بسیار نزدیک به فیدلیتی پرستیژ است.

نوشته C-DM در نمای پشتی، مخفف سیستم ترکیبی پلاگین Kunpeng Chery است. این پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو برای تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخصات موتور الکتریکی و ظرفیت بسته باتری Gotion مشخص نیست.

فضای داخلی L ۷ نمایش داده شده در نمایشگاه، ترکیب رنگ سفید و آبی داشت. یک صفحه‌نمایش دوگانه بزرگ همراه با یک نمایشگر کنترل سیستم تهویه‌مطبوع در کابین خودرو وجود دارد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا