Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: اصولگرایان اثبات کرده‌اند که حتی اگر دولت از جناح خودشان هم باشد، در صورت مشاهده قصور و کم‌کاری، با دولت مماشات نخواهند کرد و در دولت سیزدهم نیز مجلس با دقت مراقبت‌های خود را انجام خواهد داد و ضمن هم‌افزایی و کمک به دولت برای موفقیت، اگر در جایی قصوری بود، نقش نظارتی خود را نیز ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ترقی  در رابطه با اولویت‌های دولت سیزدهم در عرصه اجتماعی و اقتصادی اظهار کرد: آنچه که مسلم است در حوزه بهداشت و درمان، اولویت با مصون‌سازی و واکسیناسیون افراد در برابر ویروس کرونا است. اولویت دوم کشور در حوزه اقتصاد و بحث کنترل قیمت‌ها و تامین نیازهای ضروری مردم و افزایش کمک‌های دولت به مردمی که در اثر ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، است.

وی ادامه داد: اولویت سوم در رابطه با وزارت صمت و جهاد کشاورزی در جهت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است که دغدغه مردم نسبت به تامین این کالاها کم شود و اقداماتی باید در خصوص مهار افزایش قیمت و تهیه ذخایر استراتژیک در حد قابل قبول و مطمئنی انجام شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: علاوه بر این موارد، مشخص است که تلاش در جهت شناسایی عوامل فساد در دستگاه اجرایی و خصوصا کسانی که دست به فسادهایی نظیر رشوه، ارتشا و رانت زده‌اند، از اهمیت بالایی برخوردار است. پاکسازی دستگاه‌های اجرایی از این موارد، برای مردم بسیار مهم است تا حداقل اعتماد آسیب‌دیده مردم نسبت به دولت بازسازی شود.

ترقی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان در حل مشکلات مردم بیان کرد: مجموعه دولت همراه با رئیس جمهور باید تلاش کنند با مردمی حرکت کردن و بها دادن به مردم و استفاده از نظرات نخبگان مختلف جامعه در رشته‌های گوناگون، مشارکت مردم در کشور را در حل مشکلات کشور به گونه‌ای افزایش دهند که بی اعتمادی مردم نسبت به دولت کاهش پیدا کند و به سمت افزایش اعتماد مردم به دولت و هم‌افزایی این  دو حرکت کنیم.

وی با اشاره به وزرای کابینه سیزدهم، اظهار کرد: زمانی می‌توان توانایی وزرا را نسبت به انتظارات مردم سنجید که این وزرا شروع به کار کنند و وارد عرصه عمل شوند و نشان دهند که آیا می‌توانند انتظارات مردم را برآورده کنند یا خیر. قبل از اینکه وارد عمل شوند و اقدامات عملی انجام دهند، نمی‌توان قضاوت کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی اضافه کرد: آقای رئیسی اعتقاد دارد که این افراد که مجلس نیز با بالاترین رای آن‌ها را انتخاب کرده است و ایشان نیز دقت‌های لازم را با استفاده از نظرات عموم مردم برای گزینش این افراد انجام داده است، قادر به حل مشکلات در همه بخش‌های کشور هستند و می‌توانند انتظارات و مطالبات مردم را برآورده کنند. بنابراین باید به دولت فرصت داد تا وارد عرصه عمل شود و در عمل نشان دهد که آیا می‌تواند توقعات مردم را برآورده کند یا خیر.

ترقی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت و مجلس هر دو از یک جناح هستند و با بیان اینکه مجلس از ابتدا نشان داد که سعی در این دارد که جایگاه خود را حفظ کند و هیچ اغماضی نسبت به وظایف و اختیارات خود قائل نشود، گفت: در بین اصولگرایان این شیوه همیشه سابقه داشته است و نوعا در دولت‌های نهم و دهم که به لحاظ ظاهری هر دو اصولگرا بودند، همین مسئله را داشتیم و بیشترین تذکر و استیضاح و پیگیری را از مجلس برای مسئولین داشتیم. اصولگرایان در انجام وظایف خود نسبت به یکدیگر استثنایی قائل نیستند.

وی ادامه داد: اصولگرایان اثبات کرده‌اند که حتی اگر دولت از جناح خودشان هم باشد، در صورت مشاهده قصور و کم‌کاری، با دولت مماشات نخواهند کرد و در دولت سیزدهم نیز مجلس با دقت مراقبت‌های خود را انجام خواهد داد و ضمن هم‌افزایی و کمک به دولت برای موفقیت، اگر در جایی قصوری بود، نقش نظارتی خود را نیز ایفا خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با انتظارات خود به عنوان یک فعال سیاسی از دولت سیزدهم بیان کرد: دولت جدید با چالش‌های گوناگونی روبه رو است که این چالش‌ها باعث نارضایتی بیش از ۵۰ درصد مردم در کشور شده است و این نگرانی و دغدغه به هر شکلی باید برطرف شود و ما رضایتمندی عامه مردم را باید به دست بیاوریم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: لذا طبیعی است که ما این انتظار را از دولت داشته باشیم که اولا رهنمودهای مقام معظم رهبری چه در تنفیذ و چه در سخنرانی که برای دولت داشته‌اند را دقیقا سرلوحه کار خود قرار دهد و سعی کند که برای تمام این رهنمودها برنامه اجرایی تعیین کند و آن‌ها را به سمت عملیاتی شدن، پیش ببرد.

ترقی ادامه داد: نکته دوم این است که همان طور که مقام معظم رهبری تعیین کردند، دولت برای مقابله با چالش‌هایی که توسط عامل بیرونی و داخلی در عرصه‌های مختلف به وجود آمده است، نیازمند این است که از نقطه نظرات و دیدگاه‌های نخبگان جامعه در رشته‌های گوناگون استفاده کنند. بخشی از این نخبگان به طور طبیعی در احزاب هستند و بخشی دیگر در پژوهشکده‌ها و کانون‌های تفکر جامعه که دولت باید ضمن شناسایی این افراد در تمام رشته‌های مختلف و تهیه اطلاعات از این نخبگان، این افراد را دسته‌بندی کند و در موضوعات گوناگون به عنوان مشاور از این افراد استفاده کند و کنفرانس‌ها و جلسات مختلفی بگذارد و با دعوت از آنان، راه‌حلی برای رفع مشکلات کشور تهیه کنند.  بدین وسیله می‌توان مردم را در حل مشکلات کشور و تهیه راه‌حل مشارکت داد.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی استفاده از نخبگان و مشارکت دادن مردم در حل مشکلات مردم آثار و برکات خوبی می‌تواند داشته باشد و این انتظار را داریم که دولت این زمینه و بستر را فراهم کند و این موضوع به شعار و تعارف ختم نشود و جنبه عملیاتی پیدا کند تا در شرایط کشور اثرگذار باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حل مشکلات دولت سیزدهم هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود