Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:58:24 GMT

مشکل فاضلاب هشترود باید هرچه سریع‌تر رفع شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۸۴۷۷

مشکل فاضلاب هشترود باید هرچه سریع‌تر رفع شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون عمرانی فرماندار هشترود گفت: مشکل فاضلاب هشترود باید در سریع ترین زمان ممکن حل شود تا مردم به مشکل برنخورند.

میثم خوشبخت در جلسه پنجم شورای شهر هشترود که در ساختمان شورا برگزار شد، اظهار کرد: مردم نباید تاوان اشتباهات ادارات را بدهند و مسئولان باید با تمام توان در جهت حل مشکلات مردم به صورت شبانه روزی پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تشکر از تلاش‌های شهردار هشترود، اظهار کرد: با تلاش‌های دکتر پور صادق،  چهره شهر بعد از ۴۲ سال دگرگون شده و این تلاش‌ها باید در جهت خدمت به مردم ادامه دار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز در این جلسه با انتقاد از طولانی شدن پروسه ساخت فاضلاب مدرن شهری، گفت: با حرکت لاک پشتی پیمانکار فاضلاب مدرن شهری برای ساخت این پروژه که سال‌هاست به طول انجامیده و حتی به نصف هم نرسیده است، احتمال دارد که عمر اکثر مردم هشترود کفاف اتمام این پروژه را ندهد.

محمدرضا قهرمانپور، خاطر نشان کرد: احداث کانال یک متری برای جلوگیری از برگشت فاضلاب به شهرک شهریار از ضروریات است و باید ادارات آب و فاضلاب و شهرداری با همکاری یکدیگر این مشکل را حل کنند. 

وی با بیان این‌که خدمت به مردم وظیفه تمامی مسئولان است، اظهار کرد: با توجه به خدمات شایان دکتر پورصادق در کسوت شهردار، نظر اکثریت اعضای شورا بقا شهردار کنونیست. 

وی اضافه کرد: عدم تخصیص اعتبارات کافی، مانع خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شده است اما با توجهات حضرت احدیت و تلاش شبانه روزی اعضای شورا و شهردار هشترود، تصمیم داریم در آینده نزدیک خدمات بیشتری به هشترودی ها ارائه کنیم. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز در این جلسه گفت: از تمامی ادارات می‌خواهیم که با تمام توان در جهت خدمت به مردم به صورت شبانه روزی تلاش کنند چرا که این مردم شریف لایق بهترین‌ها هستند. 

سعید امنی اضافه کرد: با توجه به مرجع بودن شهرداری در شهر، تمامی ادارات باید نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند و نامه‌های رسیده از این اداره را در اسرع وقت به نحو مقتضی جواب دهند. 

وی خواستار ادامه عملیات پروژه فاضلاب مدرن شهری شد و ادامه داد: از اداره آب و فاضلاب می‌خواهیم محله خورجستان را نیز به این پروژه اضافه کنند. 

سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه از جذب سرمایه گذاران مختلف در حوزه‌های مختلف توسط شورا و شهرداری خبر داد و گفت: جذب سرمایه گذار باید در عمل نیز به سرانجام برسد و در حد حرف باقی نماند چرا که بدون سرمایه گذار نمی‌توان به درآمد پایدار برای شهرداری دست یافت. 

محمد رضا شقاقی پور با بیان این‌که شورا پیگیر مصالح شهر است، یادآور شد: دور زدن مردم کار خوبی نیست و باید همه اعضای شورا در خدمت مردم باشند و با همکاری همشهریان و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، توسعه شهر را در دستور کار قرار دهند و در جهت عمران و آبادانی شهر سنگ اندازی نکنند. 

وی افزود: تعلل در انتخاب شهردار به خصوص در فصل کاری، ضربه به منافع شهر است و باید هر چه زودتر تکلیف شهردار مشخص شود تا شهر از عمران و آبادانی که از دوره قبل شروع شده عقب نماند. 

وی ادامه داد: برای داشتن وضعیت مناسب شهری باید برنامه مدونی از طرف شورا تدوین شود و برنامه‌های اولویت دار در دستور کار قرار گیرد.

شقاقی پور اظهار کرد: رودخانه وسط شهر باید ساماندهی شود و اگر این کار صورت نگیرد در زمان‌های بارندگی و سیلاب با فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد. 

نماینده شورای شهر در شورای شهرستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: وضعیت خانه‌های موجود در شهرک شهریار در زمان بارندگی به علت بازگشت آب از رودخانه و فاضلاب، اسفناک می‌شود و ادارات متولی باید در این خصوص تصمیمات جدی و اساسی را اتخاذ کنند. 

حسین اکبری اظهار کرد: پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت فاضلاب مدرن شهری در ۲۵ سال، اصلا زیبنده اداره آب و فاضلاب نیست و باید هر چه زودتر به اتمام برسد تا تکلیف مردم روشن شود. 

وی گفت: شهرک شهریار و سایت مسکن مهر در زمان بارندگی با مشکلات بهداشتی زیادی که از برگشت آب فاضلاب نشاٌت می‌گیرد،  روبرو می‌شوند و باید شهرداری و آب و فاضلاب این مشکل را حل کنند.

وی یادآور شد: درست است که با ارتقای تسویه خانه موجود در شهر، وضعیت آب بهتر می‌شود اما نمی‌توان وجود فلزات سنگین در آب هشترود مانند آرسنیک را از مردم پنهان کرد و باید کاری اساسی در این خصوص انجام گیرد. 

عضو دیگر شورای اسلامی شهر هشترود در این جلسه گفت: متاسفانه بعد از گذشت ربع قرن، پروژه فاضلاب مدرن شهری هنوز به بعضی از محلات هشترود نرسیده است. 

رضا عباس نژاد خواستار سم پاشی مداوم لوله‌های آب و ترمیم ورودی لوله‌های آب آشامیدنی شد و اضافه کرد: این کارها باید به صورت منظم و طی یک زمانبندی خاصی انجام گیرد تا مردم با مشکلات بهداشتی آب مواجه نشوند. 

رئیس اداره آب و فاضلاب نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: شرح وظایف همه ادارات مشخص است و هیچ اداره‌ای نباید کم کاری خود در جهت خدمت به مردم را به گردن اداره دیگر بیندازد. 

محمد باقر زاده اظهار کرد: وصل کردن آب باران و هدایت آب‌های جاری به فاضلاب، موجب برگشت آب به خانه‌های شهرک شهریار شده و ساکنان این شهرک باید با خارج کردن آب باران و آب جاری از فاضلاب، مشکلات خود را مرتفع کنند. 

وی اضافه کرد: هدایت آب باران و آب جاری به فاضلاب یک تخلف محرز است که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی به مردم شده است و باید این مشکل توسط خود مردم حل شود. 

وی با بیان این‌که نزدیک به هفت میلیارد تومان برای بهبود وضعیت آب شرب هشترود اعتبار اختصاص یافته، ادامه داد: این مبلغ برای حذف فلزات سنگین و ارتقای تسویه خانه در نظر گرفته شده است.

باقرزاده از پیشرفت ۴۲ درصدی فاضلاب مدرن شهری در سطح شهر هشترود خبر داد. 

شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: ما سعی می‌کنیم با همکاری مردم شریف هشترود آب‌های جاری و آب باران را برای استفاده در فضاهای سبز مدیریت کنیم تا بتوانیم با یک حرکت دو مشکل را حل کنیم. 

مهدی پور صادق افزود: شهرداری هشترود به علت نداشتن درآمد پایدار و کم بودن نیروی انسانی آنچنان که باید نتوانسته در خدمت مردم باشد اما ما سعی داریم در کوتاه ترین زمان خواسته‌های به حق مردم را به منصه ظهور برسانیم تا از محضر مردم قدرشناس هشترود خجالت زده نشویم.

وی اظهار کرد: بهبود وضعیت جاده سلامت، آغاز پروژه محله سید دره سی، اتمام پروژه گزری درسی و اتمام راه دسترسی به راه مواصلاتی میانه و قلعه ضحاک در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در دست اجرا است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فاضلاب مدرن شهری نیز در این جلسه خدمت به مردم شهرک شهریار آب و فاضلاب شهر هشترود شورای شهر آب باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود