Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:19:36 GMT

طالبان: حکومت موقت در افغانستان ایجاد نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۸۶۳۰

طالبان: حکومت موقت در افغانستان ایجاد نمی‌شود

معاون سخنگوی طالبان درباره حکومت آینده افغانستان اعلام کرد که حکومت موقت در این کشور ایجاد نمی‌شود و یک حکومت دائمی در آینده تشکیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمدالله واثق» معاون سخنگوی طالبان با اشاره به زمان تشکیل حکومت آینده افغانستان گفت که زمان دقیقی را مشخص نمی‌کنم اما به زودی کابینه و تشکیل حکومت آینده این کشور اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسشی درباره حکومت انتقالی یا موقت نیز اظهار داشت که حکومت موقت در افغانستان ایجاد نمی‌شود بلکه به زودی یک حکومت دائمی تشکیل خواهد شد.

معاون سخنگوی طالبان با اشاره به بحث حکومت موقت در مذاکرات دوحه به اسپوتنیک گفت که درباره حکومت موقت دوطرف به توافق نرسیدند، اکنون وضعیت تغییر کرده است. در آن زمان گفت‌وگوها موفق نشد و طالبان با اداره وقت کابل به توافق نرسید بنابراین اکنون کابل در اختیار ما است و حکومتی ایجاد خواهیم کرد که فراگیر باشد و همه مردم از آن رضایت داشته باشند.

فایل صوتی افشا شده از عضو تیم مذاکره افغانستان: اشرف غنی در حکومت موقت جایی ندارددیپلمات سابق طالبان: درباره تشکیل حکومت موقت طالبان با آمریکا گفت‌وگویی نداشته استطالبان: سفارتخانه‌های خارجی بازگشایی شوند/ هیچ تهدیدی علیه آن‌ها وجود ندارد

احمدالله واثق درباره سهم دادن به برخی شخصیت‌ها و مقامات افغان از جمله مارشال دوستم و اسماعیل خان که در خارج از افغانستان هستند نیز اظهارداشت که تاکنون جزئیات کابینه معلوم نیست که چه کسانی در تشکیل حکومت آینده قرار خواهد گرفت و تشکیل حکومت افغانستان در آینده معلوم خواهد شد.

وی همچنین درباره این که طالبان، سه نفر از اعضای این گروه را به عنوان سرپرست سه وزارت گماشته است نیز تصریح کرد که این اخبار تاکنون تایید نشده و هیچ جزئیاتی در این باره نیز تاکنون به بیرون درز نکرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حکومت موقت حکومت آینده تشکیل حکومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: در تمام هفتاد و شش سالی که از تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد، چنین چیزی سابقه نداشته است. جنبشی گسترده در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل و قتل عام مردم غزه که طی شش ماه اخیر سی و چهار هزار کشته بجا گذاشته، دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است.

میزان جنایات جنگی اسرائیل اینبار به‌حدی بود که وجدان افکار عمومی را جریحه دار کرد و شاید وتو شدن طرح تشکیل کشور فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا هم به گسترده‌تر شدن اعتراضات منجر شده باشد. امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند