Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در استان خراسان شمالی تاکید کرد: پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار برای آسمان کشور است.

سرهنگ محمد همایونی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در این استان، رصد و برقراری امنیت قسمت اعظم آسمان شمال شرق کشور را برعهده دارد، گفت: پوشش آسمان پنج استان کشور برعهده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کریدورهای هوایی که در این منطقه واقع شده همیشه تحت کنترل است و چک می شود و علاوه بر آن با پروازهای سبک و پروازهای کشوری که در داخل انجام می شود در ارتباط هستیم.

سرهنگ همایونی با بیان اینکه ملت ما تاکنون فراز و فرودهای بی شمار و پیچ و تاب های متعددی را پشت سر گذرانده است، ادامه داد: اما به خوبی این را ثابت کرده است که با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه، بدون شک در همه برهه ها موفق و پیروز از خطرها بیرون آمده و از این به بعد نیز خواهد آمد، رهبری که الگوی آزادی و عدالت خواهی و استکبارستیزی برای همه ملت ایران و جریان مقاومت است.

وی اظهارکرد: وظیفه نیروهای مسلح در حفظ آماگی رزمی و دفاعی به مراتب بیشتر از گذشته شده است و کارکنان پدافند هوایی در ارتش مکتبی و ولایی، در مقابل بدخواهان به مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران مشت آهنین و یا به تعبیر قرآن مجید، بنیان مرصوص بوده و از این به بعد نیز خواهد بود.

فرمانده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین اگر افرادی بخواهند یا تصور کنند، ارتش غافل از پیرامون خود، به امور جریانی خود پرداخته و در راهبردهای تامین امنیت کشور حضور ندارد، تفکر خام و باطلی است چراکه حضور ارتش، حضوری ولایت محوری و مسئولیتی است، بنابراین وجود ارتش، برای کشور مایه آرامش و دلگرمی است.

وی با طرح این سوال که پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی ایران است، اما چگونه؟ توضیح داد: مرحله اول، دیدن و کشف اهداف از طریق رادار و تجهیزات شنود اطلاعاتی و دیده بانی است، مرحله دوم نیز شناسایی و تشخیص اهداف، به این مفهوم که آنچه در پهنه آسمان کشور است با قطعیت 100 درصد مشخص شود که یک هواپیمای خودی است و یا دشمن.

سرهنگ همایونی به مرحله سوم نیز اشاره کرد و گفت: مرحله سوم، درگیری با دشمن، در این مرحله در صورتی که پرواز به هر نحو ممکن دشمن شناخته شود، فرمانده صحنه نبرد پدافند هوایی دستور انهدام آن را صادر می کند.

وی تاکیدکرد: در این میان ماموریت کشف، شناسایی اهداف، یک ماموریت دائم و همیشگی است، ماموریتی که بدون تعطیلی است و پیوستگی و استمرار در اجرای این بخش از عملیات پدافند جزء اصول اولیه پدافند هوایی است.

وی افزود: تامین امنیت آسمان جزء افتخارات است که به خوبی می توانند در مقابل هر نوع تجاوزی مقابله نمایند، چراکه فرزندان این کشور بیدار و آماده اند و تجهیزات بومی در اختیار آن ها دارای قابلیت اجرای عملیات است و از همه مهمتر اینکه به مدد الهی امیدوار هستند.

سرهنگ همایونی خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتیکه دشمنان منطقه ای یا فرامنطقه ای هر نوع حرکت احمقانه ای را بخواهند علیه آسمان کشور انجام و هدایت نمایند، مطمئن باشند که به طور جد و اقتدار در مقابل آن ها ایستادگی خواهد شد و آن ها را از اقدام خود پشیمان خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خراسان شمالی پدافند هوایی آسمان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون آفتابی است گفت: هوای استان تا دوشنبه پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: رگبار بهاری باران و مه صبحگاهی در جلگه دوراز انتظار نیست.
وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای رشت در حال حاضر ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۸ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۴ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین