Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:22:58 GMT

چشم می‌بیند و دل باور نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۸۸۵۰

چشم می‌بیند و دل باور نمی‌کند

به گزارش ایرنا؛ با وجود شیوع موج پنجم کرونا که از آن به عنوان کابوسی مرگبار یاد می شود، احتیاط و یا توجه چندانی نسبت به این زنگ خطر در خیابان های شهر از سوی اغلب شهروندان دیده نمی شود.

ترافیک و شلوغی خیابان ها و از سوی دیگر رعایت نکردن ساده ترین پروتکل ها از سوی اکثر رهگذران و اصناف، موجب سرکشی و یکه تازی کرونای دلتا شده است و روز به روز بر تعداد مبتلایان استان و پرشدن تخت‌های بیمارستانی افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی بسیاری از مردم شهرمان نسبت به نبرد با این ویروس، بی تفاوت شده اند و یا با خوش خیالی، ابتلا به آن را فقط برای همسایه می دانند، انگار یادمان رفته است که بیمارستان ها دیگر جایی برای پذیرش آمار بالای بیماران ندارد، فراموش کرده‌ایم آخرین اقلام دارویی در حال مصرف شدن است و از سوی دیگر نسبت به خستگی و کم رمق شدن کادر درمان غافل شده ایم.

استان کرمانشاه در اوج بستری بیماری و پیک پنجم کرونا قرار دارد و بیش از هزار و ۳۵۰ نفر اکنون بستری هستند. این در حالی است که بالاترین تعداد موارد بستری که در پیک سوم بیماری داشتیم، حدود یک هزار و ۲۸۰ نفر بود.

پیش بینی می شود در همین هفته و هفته‌های آینده روند صعودی موارد ابتلا و بستری ادامه داشته باشیم.

مرگ برای همسایه نیست

از سوی دیگر یک متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این روزها کادر درمان بخش بیماران کرونایی بسیار خسته و فرسوده هستند و در مقابل شاهد سیر صعودی بیماران در استان هستیم.

دکتر «فیض اله منصوری» ادامه داد: درست است که باید در مدت زمان انجام واکسیناسیون تسریع شود اما انتظار رعایت بیشتر پروتکل ها از سوی مردم می رود.

وی یادآور شد، همچنان مجالس شادی و عزا و سفرها همانند گذشته برقرار است، در برخی خانواده ها که از دست دادن عزیزی به دلیل ابتلا به کرونا تجربه شده بازهم می بینیم که رعایت موازین بهداشتی نادیده گرفته می شود.

دکتر منصوری با تاکید براینکه شترسواری دولا دولا نمی شود یادآور شد، از سویی دیگر تعطیلات رسمی به صورت جدی در نظر گرفته نمی شود و قاطعانه برخورد نمی گردد.

شهروندانی که هنوز بیرحمی دلتا را باور نکرده اند

این پزشک متخصص با بیان اینکه مراجعه کنندگان مطب من، به صورت خانوادگی به ویروس مبتلا شده اند، افزود: سلامتی یک نعمت شیرین خدادادی است، گویا هنوز تهدید بزرگ این ویروس برای خیلی از مردم باورپذیر نشده است.

دکتر منصوری با تاکید براینکه کرونای دلتا نیروی فعال و جوان جامعه را نیز درگیر می کند، ادامه داد: یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید «چشم می بیند ولی دل باور نمی کند»، مصداق همان شهروندانی است که در خیابان ها پرسه می زنند و از جنبه علمی، باید گفت که آموزش ها منجر به تغییر رفتار نشده است.

وی اضافه کرد، در کرمانشاه بارها دیده شده وقتی عزیزی از دست می رود بازماندگان مراسم یادبود باشکوهی برگزار می کنند و در نتیجه بسیاری از افراد سالم را نیز مبتلا می کنند.

تاکنون چنین کابوس ترسناکی تجربه نشده است

در ادامه رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی به ایرنا گفت: اکنون با کمبود شدید دستگاه اکسیژن، کمبود تخت های بیمارستانی، خستگی مفرط کادر درمان و مبتلاشدن پرسنل مواجه هستیم و ممکن است همانند استان هایی شویم که نتوانسته اند بیماران مبتلا را پشتیبانی کنند و تاکنون چنین اتفاقی در کرمانشاه با وجود پیک های متعدد شاهد نبودیم.

دکتر «فریبا ویسی» بر محدودیت بالای داروی درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: در مدت زمانی سه روزه سُرم به دستمان می رسد، توان شرکت های دارویی اندک شده است و اگر قرار باشد وضع بستری و ابتلای کرمانشاهیان به همین منوال پیش رود با یک کابوس تررسناک مواجه می شویم.

وی ادامه داد: تعطیلی مشاغل و مکان های غیرضروری، به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده است و به نظر می رسد هیچ عزمی برای تعطیلی این اماکن وجود ندارد، مراکزی همانند کافه ها، باشگاه ها و پاساژها باز هستند و همچنان رفت و آمد در جریان است.

آخرین قطرات سرم و دارو در حال اتمام است

وی با با تاکید براینکه مردم خود باید به داد خود برسند، افزود: برای امور غیرضروری از منزل بیرون نروید، همواره ماسک بزنید، فاصله ها همچنان رعایت شود و فردی که به علایم دچار است به جای خیابانگردی خود را قرنطینه کند.

به گفته این مسوول، در شهر می بینیم که رستوران ها و کافه های بیرون بر تنها به این فعالیت بسنده نمی کنند، تاکسی ها به صورت چهارنفره مسافرکشی می کنند و بسیاری از آنان ماسک نمی زنند.

ویسی یادآور شد، سیستم بهداشت و درمان تنها در این میدان نبرد باقی مانده است و هیچ ارگانی عزم راسخی برای حمایت ندارد، به هیچ عنوان توان پاسخگویی به مراجعه بالای بیماران مبتلا به کرونا را نداریم و اکنون آخرین قطرات اکسیژن و آخرین دانه های دارو و سرم در حال مصرف شدن و تمام شدن است.

ویسی تاکید کرد، اگر ۲ هفته مردم به صورت کامل پروتکل ها را رعایت کنند و از منزل خارج نشوند شاید پرسنل درمان بتوانند این اوضاع آشفته را ساماندهی کنند، رسانه و مطبوعات باید همواره در زمینه خطرات این اپیدمی اطلاع رسانی کنند و از نزدیک وضعیت مراکز درمانی و بیماران را به مردم گوشزد نمایند.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی افزود: سویه دلتا در بسیاری از مواقع تنها با تست مثبت نمی شود، بارها تست افراد مبتلا منفی می شود، این ویروس قدرت و سرایت پذیری بالاتری دارد و حتی دو تا سه هفته قدرت انتقال  دارد و فرد مبتلا می تواند ده ها نفر را بیمار کند.

مراجعه سه برابری بیماران مبتلا به دلتا

ویسی گفت: بار مراجعه این بیمارستان نسبت به گذشته دو تا سه برابر شده است، در این بحران ماسک های سه لایه جراحی کافی نیست و حتما باید از ماسک های پنج لایه استفاده شود و نسبت به تعویض سریع آن اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ایرنا گفت: تمام بیمارستان‌های استان به غیر از بیمارستان‌های تک تخصصی که امکان خارج ساختن آنها از چرخه خدمات رسانی وجود ندارد، به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

دکتر «محمودرضا مرادی» اضافه کرد: در بیمارستان‌های دانشگاهی، غیردانشگاهی و خصوصی استان در مجموع سه هزار و ۳۰۰ تخت وجود دارد که از این تعداد هم اکنون هزار و ۳۵۰ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: این مساله باعث می شود خدمات رسانی به بیماران غیرکرونایی با تاخیر انجام شود، باید ارایه خدمات اورژانس به بیماران قلبی، ترومایی، سرطانی و دیالیز در بیمارستان‌ها همچنان انجام شود، اما اعمال جراحی الکتیو و غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان کاملا متوقف شده است.

وی تصریح کرد: با تداوم روند صعودی تعداد موارد ابتلا و بستری به طور قطع در ارایه خدمات پزشکی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. بنابراین از مردم تقاضا داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: به مردم هشدار می دهم، شرایط بیمارستان‌ها به گونه ای نیست که بیش از این امکان پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشیم و باید حتما رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

کرمانشاه با مشکل جدی دارو روبرو نیست

وی مشکل کمبود دارو را یک مساله کشوری دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به پیش بینی هایی که در ماه های گذشته صورت گرفت، تاکنون در استان کرمانشاه در خصوص کمبود دارو با مشکل جدی مواجه نشده ایم.

وی اضافه کرد: با حمایت مجموعه استانداری، استاندار، فرمانداران و سایر سازمان ها اکنون ۴۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان راه اندازی شده است و وضعیت خوبی داریم و در این زمینه کرمانشاه در کشور همواره رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تنها مشکلی که در برخی از مراکز تجمیعی وجود دارد، مراجعه افراد اعلام شده براساس گروه سنی، بدون ثبت نام در سامانه سلامت و بدون مشخص شدن زمان و مکان واکسیناسیون می باشد که موجب ازدحام در این مراکز می شود.

وی اظهار داشت: از مردم می خواهیم برای جلوگیری از ازدحام در مراکز تجمیعی واکسیناسیون پیش از مراجعه به این مراکز در سامانه سلامت ثبت نام نمایند و اگر به هر دلیلی امکان ثبت نام در سامانه را ندارند در ساعات اولیه صبح برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

مرادی افزود: همچنین براساس تمهیدات اندیشیده شده، شیفت عصر نیز در برخی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان، برای تسریع در روند واکسیناسیون و جلوگیری از ازدحام مراجعین، راه اندازی شده است.

تزریق روزانه ۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان کرمانشاه 

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹ و مهار کامل آن این است که واکسیناسیون عمومی انجام شود که خوشبختانه هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم تا مهر ماه این اتفاق در کشور بیفتد و اکثر مردم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: اما از همه مهمتر همان رعایت پروتکل ها است که متاسفانه همانطور که می بینیم روز به روز رعایت پروتکل ها کمتر می شود و مردم توجه زیادی به این مساله ندارند و بدون توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آیین ها شرکت می کنند و به رستوران ها و باشگاه های ورزشی می روند.  

مرادی تاکید کرد: اما باید از حضور در مکان هایی که امکان خطر ابتلا خیلی بالاتر است خودداری کنند و حتما در هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده نمایند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، اگر این موارد رعایت شود به طور قطع عوارض و عواقب در هر موج بیماری، کمتر خواهد بود.

تزریق بیش از ۷۱۲هزار دوز واکسن در استان

وی یکی از اقدامات مهم در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا را واکسیناسیون اعلام کرد و گفت: واکسیناسیون اکنون در استان در حال انجام است و در صورت افزایش ورود واکسن به استان، ما این توانایی را داریم که روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز واکسیناسیون در کرمانشاه انجام دهیم و در این صورت طی یک ماه آینده تمام گروه های هدف در استان واکسینه خواهند شد.

مرادی با بیان اینکه اکنون روزانه ۳۵ هزار دُز واکسن در استان کرمانشاه تزریق می شود، افزود: تاکنون ۷۱۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که از این تعداد ۵۲۶ هزار و دوز اول واکسن و ۱۸۶ هزار نفر نیز دوز دوم می باشد.

وی اعلام کرد: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت انجام دوز سوم واکسن برای کادر بهداشت و درمان است اما هنوز نوع واکسنی که در نوبت سوم باید تزریق شود اعلام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر واکسن های تولید شده به روزتر باشند و بر روی جهش های ایجاد شده نیز اثرگذار باشند به طور قطع در پیشگیری از ابتلا به سویه های جدید بیماری موثرتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بهترین واکسن اولین واکسنی است که در دسترس افراد قرار می گیرد و تمام واکسن های تولید شده یک رنج تأثیرگذاری دارند که قابل قبول است.

مرادی تاکید کرد: هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر و موارد بستری است و تزریق واکسن از شیوع بیماری و ابتلا به آن جلوگیری نمی کند.

وی با بیان اینکه ویروس تنها در بدن انسان قادر به زنده ماندن و تکثیر است، گفت: هرقدر میزان تزریق واکسن افزایش یابد جهش ویروس کمتر خواهد شد به گونه ای که اگر ۷۰ تا ۷۵ درصد از مردم دنیا واکسینه شوند حتما از جهش ویروس کاسته می شود.

گزارش از زهره کریم زاده

برچسب‌ها ماسک پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ویروس دلتا کرمانشاه فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ماسک پروتکلهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ویروس دلتا کرمانشاه فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماران کرونایی استان کرمانشاه بیمارستان ها واکسن کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟

در هفته‌ای که گذشت، جام به اصطلاح بین‌المللی جهان پهلوان تختی در پایین‌ترین سطح خود برگزار شد و کمترین کشور خارجی با نازل‌ترین میزبانی در این رقابت‌ها ظاهر شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که گویا تنها برای افزایش همین عدد و رقم دوره‌های برگزاری‌اش زحمت اجرای آن را می‌کشند، طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی‌گیرانی از ایران و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

خجالت آور است اگر تعداد نفرات حاضر برخی از همین چند کشور را اینجا بنویسیم و باز هم نام "تیم" را روی آن بگذاریم.

در حالی که شاهد برگزاری تورنمنت‌هایی با قدمت کمتر اما اعتبار به مراتب بالاتر در کشورهای مختلف صاحب کشتی برای بزرگداشت مشاهیر خود در این رشته ورزشی هستیم، فدراسیون کشتی ایران و وزارت ورزش و جوانان، کمترین بهایی به اعتبار جام تختی به عنوان مهمترین تورنمنت بین‌المللی کشتی ایران نمی‌دهند و گویا دست به دست هم داده‌اند تا آوازه اسطوره نیم‌قرن قبل ورزش اصیل ایران را به باد بدهند. 

نه اینکه از نام تختی خوش‌شان نیاید، بلکه با جام بین‌المللی فجر هم که تداعی ‌کننده انقلاب اسلامی منجر به استقرار نظام جمهوری اسلامی است هم همین کار را می‌کنند؛ مشکل بی‌درایتی در مدیریت است که چوب حراج به سرمایه های فرهنگی ورزش ایران می‌زند.

زیاد به در و دیوار پایتخت و تبلیغات شهرداری تهران با نام غلامرضا تختی توجه نکنید. پشت این هیاهو و حرافی، هیچ عملی نیست و فقط شعار است. وگرنه اگر هنوز پای تختی بودیم ، لااقل از آن بودجه‌های چندهزار میلیاردی برنامه‌های عجیب و غریب ، مقداری برای حفظ اعتبار نامش در جام تختی هزینه می‌کردیم که اینطور به تورنمنتی درجه سه بدل نشود و برعکس، میدان نمایش و جولان بهترین‌های دنیا شود.

ما طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که حتی ملی‌پوش های خودمان هم رغبت نمی‌کنند در جام تختی کشتی بگیرند! نه امسال، که در آستانه المپیک هستیم و کشتی‌گیران ما مشغول کسب سهمیه یا اردوی آماده سازی قبل از سفر به بازی‌های تابستانی پاریس هستند؛ سال‌های قبل را هم دیدیم و همین آش بود و همین کاسه.

اگر به ورزش و رشته جذاب کشتی علاقمند باشید، بعید است این نام‌ها را نشنیده باشید؛ ایوان یاریگین روسیه،  وهبی امره ترکیه، دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان، بالاوادزه گرجستان، یاشار دوغو ترکیه، ایوان پادوبنی داغستان، دیمیتری کرکین روسیه، واردانیان ارمنستان، رومن کوتوزوف روسیه،  امره پولیاک مجارستان، الکساندر کارلین روسیه، بوایسار سایتی‌یف روسیه و ....

اینها نام قهرمانان درگذشته یا زنده‌ای است که به واسطه افتخارات و مدال‌های ارزشمندی که در کشتی دنیا کسب کرده‌اند، اسم شان توسط فدراسیون‌های ملی روی تورنمنت‌های کشتی بین‌المللی گذاشته شده است تا ادای احترامی به تلاش‌های سخت شان در راه اهتزاز پرچم کشورشان باشد اما در ایران ، فدراسیون کشتی که در بخش سخت‌افزاری طی پنج‌سال اخیر کارنامه درخشانی داشته و مدام هم روی این ساختمان سازی و تجهیز مانور می‌دهد، هیچ توجهی به مهمترین تورنمنت بین‌المللی کشتی ایران ندارد و انگار عمدی در تنزل این مسابقات وجود دارد!

رویدادی که روزگاری، شاهد حضور بزرگان و مدعیان کشتی جهان بود، امروز بر سر نخواستن‌اش دعواست و هرسال برای قبول زحمت میزبانی باید منتظر نتیجه مذاکرات فدراسیون با وزارتخانه‌ها و ادارات کل ورزش استان‌ها و شرکت ها و اسپانسرها باشیم!

کشتی ایران با وجود نما و ویترین بزرگی که دارد، خالی و عاری از چرخش اقتصادی لازم شده است و علیرضا دبیر نتوانسته یک نظام منسجم مالی و درآمدزایی حرفه‌ای و اصولی در آن پایه‌گذاری کند.

تورنمنت‌های خارجی که نام برده شد، با اعطای جوايز ارزنده کشتی‌گیران سرشناس را به سمت خود جذب می‌کنند، و به واسطه قرار گرفتن در تقویم اتحادیه جهانی کشتی، عنوان جام‌های رنکینگ‌دار را به خود اختصاص داده‌اند و در چرخه انتخابی‌های جهانی و المپیک، نقش ایفا می‌کنند. 

همین امر باعث شده در رقم زدن معادلات کشتی جهان نیز نقش عمده‌ای ایفا کنند و در انتخابات جهانی و قاره‌ای هم رقبای ایرانی را کنار بزنند.

ما هم نشسته ایم و مدام می‌گوییم پس چرا کشتی ایران که روی تشک قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان و المپیک ، همیشه مدعی بوده، سهمی در بازی قدرت ندارد!

حقیقت این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ، و در قواره بزرگتر، دولت های مختلف، ورزش اول کشور را رها کرده‌اند و عملا هیچ هزینه‌ای برای حفظ آبرو و اعتبار آن نمی‌کنند.

اسامی نفرات برتر مسابقات جام تختی امسال را ببینید که در اهواز و به میزبانی یکی از شهرک‌های وزارت نفت برگزار شد!

نفرات برتر نشان می‌دهد همه مدال‌های طلا و ۸۰ درصد نشان‌های نقره به ایرانی‌ها رسید و ارمنی‌ها گاهی نفرات درجه چندم کشتی ایران در برخی اوزان را شکست داده‌اند. کار به جایی می‌کشد که آدم آرزو می‌کند کاش یکی از این خارجی‌ها کشتی‌گیر ما را ببرد تا روی‌مان بشود در پسوند جام تختی بگوییم بین‌المللی!

هم،  سطح شرکت‌کنندگان خارجی و هم اسامی کمتر شنیده شده داخلی در این فهرست، خود گویای سطح مسابقات و میزان اعتبار فنی آن است. افرادی که در جام تختی مدال گرفته‌اند، حتما زحمت خود را کشیده‌اند و در سال‌های آتی می‌توانند جزو شانس ها و سرمایه‌های کشتی ایران در رقابت‌های قاره‌ای و جهانی و المپیک باشند اما اگر نامداران در این تورنمنت حضور داشتند، آنها نیز در تقابل با کشتی‌گیران برتر به سطح بالاتری دست می‌يافتند. 

نویسنده: مجید کوهستانی

نفرات برتر جام تختی 

۵۵ کیلوگرم:

۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی

 

۶۰ کیلوگرم:

۱- پویا ناصرپور ۲- سجاد عباس‌پور ۳- علی احمدی‌وفا و علی نوربخش ۵- محمد اسدین (سوریه) و کامران عبدولی ۷- محمدجواد ابوطالبی ۸- حسین جاویدی ۹- سورن آقاجانیان (ارمنستان) ۱۰- رابرت کاراپتیان (ارمنستان)

 

۶۳ کیلوگرم:

۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند

 

۶۷ کیلوگرم:

۱- حجت رضایی ۲- امیرمحمد یارمحمدزئی ۳- هایک ملیکیان (ارمنستان) و امید حامدی ۵- آرمین محب‌ثابت و غلامرضا عبدولی ۷- علی شیرزاد ۸- محمد اسکندری ۹- حسین اسفندیاری ۱۰- روبن میرانیان (ارمنستان)

 

۷۲ کیلوگرم:

۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی‌اصغر سام‌دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور

 

۷۷ کیلوگرم:

۱- غلامرضا فرخی ۲- علیرضا عبدولی ۳- سیدمحمد عربی و عارف حبیب‌الهی ۵- محمدرضا حجامی و احمد نجفی ۷- امیرمحمد صمدی ۸- محمدحسن حسینی ۹- حیدر یوسف جبار ۱۰- مسعود کاووسی

 

۸۲ کیلوگرم:

۱- اشکان سعادتی‌فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی‌زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح‌دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی

 

۸۷ کیلوگرم:

۱- محمدحسین محمودی ۲- بهروز هدایت ۳- ابوالفضل پایدار و آرشام بهرام‌زاده ۵- علی کبیری و محمدهادی صیدی ۷- نریمان مهمدی ۸- ابوالفضل سپهوند ۹- اشکان عبدولی ۱۰- حسین کلیوند

 

۹۷ کیلوگرم:

۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار

 

۱۳۰ کیلوگرم:

۱- محمدسروش رنجبر ۲- رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳- آلبرت واردانیان (ارمنستان) و مهرداد کلیوند ۵- امیرحسین کریمی و سید ابوالفضل میرزاده ۷- ابوافضل فتحی تزنگی ۸- امید محمودی ۹- مهدی حسین پور ۱۰- علیرضا حسنوند

 

رده‌بندی تیمی: ۱- ایران ۲۵۰ امتیاز ۲- ارمنستان ۱۱۵ امتیاز ۳- سوریه ۱۰ امتیاز ۴- عراق ۴ امتیاز

دیگر خبرها

  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!