Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سیزدهم در تمام امور بسط و گسترش عدالت را مدنظر قرار دهد و هم‌چنان که نظام جمهوری اسلامی براساس نظریه مدیریتی اندیشه سیاسی علوی بنیان نهاده شده، دولت جدید نیز برای تحقق منویات عدالت‌خواهانه رهبر معظم انقلاب زیرساخت‌های مناسب عدالت را اجرایی و عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اندیشه سیاسی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) مردم محوری مبنای حکمرانی است، اظهار داشت: براین اساس و باتوجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کابینه دولت سیزدهم، دولت‌مردان برای رفع نیازهای مردم و گره‌گشایی از مشکلاتشان باید در میان آنها بوده و با همراهی اقشار مختلف جامعه به دنبال حل آنها باشد.

امام‌جمعه تکاب با اشاره به اینکه مردمی بودن یکی از اصلی‌ترین مبانی و شاخصه‌های حکومت دینی است، ادامه‌ داد: با در نظر گرفتن شاخصه‌های حکمرانی دینی، دولت سیزدهم نیز باید در تمام ابعاد جهت مردمی بودن و عدالت محوری، طرح و برنامه مشخص و قابل عملیاتی داشته‌ باشد چرا که رفع مشکلات کنونی تنها با حرکت بر مدار عدالت و مردم محوری محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیمی اضافه کرد: مبارزه با خویشاوند سالاری و رانت‌خواری و رفع فساد و تبعیض در تمام بخش‌ها با مدنظر قرار دادن عدالت قابل تحقق است از این رو دولت سیزدهم باید در توزیع عادلانه ثروت و امکانات در همه زمینه‌ها از رهنمودهای راه‌گشای معظم رهبر انقلاب بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بر مبنای عدالت رویکرد اصلی دولت جدید قرار گیرد، اضافه‌ کرد: اعتماد و امیدی که از مردم سلب شده و از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری نیز به شمار می‌رود با رویکرد عدالت محوری و مردمی بودن بازسازی خواهد شد و برای این امر به مدیران پاکدست، انقلابی، صادق و راستگو نیاز است که هیچ‌گونه وابستگی نداشته و حل مشکلات را بیرون از مرزها حواله ندهند.

امام‌ جمعه تکاب افزود: دولت سیزدهم می‌تواند با اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان و تلاش برای شکوفایی استعدادهای درون ملت و تمرکز بر بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی امید را در جامعه احیا و با نگاه به داخل کشور مردم را به آینده امیدوار و کارآمدی دولت و نظام را عیان و آشکار سازد.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان‌کرد: دولت سیزدهم اکنون با حجم زیادی از مشکلات و دلسردی و عدم اعتماد مردم مواجه است و برای خروج از این وضعیت و بازسازی و احیا امید و اعتماد جامعه به دولت باید تلاش‌ها و اقدامات خود را روی تحقق عدالت‌خواهی و همراهی آحاد مردم متمرکز کند.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی تکاب سید ابراهیم رییسی آذربایجان غربی مقام معظم رهبری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی تکاب سید ابراهیم رییسی عدالت اجتماعی تکاب سید ابراهیم رییسی آذربایجان غربی مقام معظم رهبری دولت سیزدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه‌های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست تخصصی فعالان حوزه تعلیم و تربیت که با حضور رئیس ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با تبریک هفته و روز معلم به اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم جایگاه خود را یافته و وزارت کشور نیز نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد.‌ 

استاندار سمنان با اشاره به تجربه موفق مردم سپاری امور گفت: واگذاری امور و برنامه ها به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به توانمندی های غنی نیروی انسانی استان گفت: استان سمنان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی بسیار خوب و ارزشمند است که باید از این توانمندی استفاده کرد. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: باید تلاش کرد تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری موفق و اثرگذاری در این خصوص داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.‌ 

هاشمی در پایان سخنان خود با بیان سه مشکل اساسی استان سمنان در حوزه تصادفات، جمعیت و آب گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه است که باید در این خصوص اقدامات موثر و راهبردی صورت گیرد.‌ 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود