Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات استان تهران از کاهش ۴۰ درصدی فروش و ابطال پروانه ۵۹ واحد فروش محصولات لبنیاتی به دلیل نوسانات بازار محصولات لبنی در یک سال اخیر خبر داد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی رجبی» رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در گفتگو با بازارنیوز به وضعیت بازار فروش واحد‌های لبنیاتی اشاره و در این خصوص توضیح داد: لبنیات جزو یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی جامعه محسوب می‌شود و اکنون به دلیل بخشی از مشکلات اقتصادی خرید و مصرف محصولات لبنی کاهش چشمگیری داشته است؛ درحال حاضر به واسطه موقعیت جغرافیایی واحد‌های صنفی، فروش لبنیات حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته و این افت خرید بیشتر شامل خرید ماست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در ادامه به تعطیلی واحد‌های فروش محصولات لبنیاتی طی یک سال اخیر اشاره و در تشریح این مسئله گفت: از مهر سال ۹۹ تا پایان مرداد سال جاری ۵۹ واحد صنفی فروش محصولات لبنیاتی به دلایل مختلف پروانه کسب خود را ابطال و از سوی دیگر۸۷ واحد صنفی جدید در این حوزه اقدام به اخذ پروانه کسب نموده اند.
مابه التفاوت ۸۰۰ تومانی قیمت شیر از درب دامداری تا پیشخوان لبنیاتی
رجبی در ادامه به چالش‌های موجود برای تهیه شیر توسط فعالان حاضر در صنف فروشندگان لبنیات اشاره کرد و گفت: اعضای اتحادیه لبنیات به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ افرادی تنها فروشنده هستند وعده‌ای دیگر فقط در حوزه لبنیات سنتی کار می‌کنند؛ اکنون تنها چالش فعالان این صنف، دریافت شیر از دامداری هاست چرا که به واسطه میزان بٌعد مسافتی که از دامداری تا مرکز فروش طی می‌شود به همان اندازه اختلاف قیمت در این محصول به وجود می‌آید.
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان هر لیتر شیر در برخی از واحد‌های صنفی گفت: درحال حاضر ۳۰ درصد از شیر تولیدی کشور در صنف فروشندگان محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تا کنون توجه خاصی به وضعیت عرضه و تولید این محصول از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط نشده است.
وی متذکر شد: با توجه به رویکردی که معاون اول ریاست جمهوری در پیش گرفته است، پیش بینی می‌شود دولت جدید در مورد مصرف محصولات لبنی به ویژه شیر تدابیر ویژه‌ای را مد نظر قرار داده است؛ یقینا با توجه ویژه به مسئله مصرف محصولات لبنی، دیگر نگران کاهش مصرف این قبیل محصولات در زنجیره غذایی عامه مردم نخواهیم بود.
سامانه «شیررسان» راهبردی برای مقابله با شیر‌های تقلبی
رجبی در ادامه گفت: اتحادیه فروشندگان لبنیات در راستای مبارزه و مقابله با عرضه شیر‌های تقلبی با همکاری برخی از نخبگان و متخصصان هوش مصنوعی دانشگاه علم و صنعت، اقدام به تهیه و تدوین سامانه‌ای تحت عنوان شیررسان کرده است تا بتواند شفافیت‌های لازم در عرضه شیر را برای مصرف کننده فراهم سازد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات افزود: کاربرد این سامانه به این گونه است که سنسو‌ر‌هایی روی دهانه مخازن حمل شیر نصب شده و واحد صنفی درخواست کننده بار، با استفاده از اپلیکشین مربوط به این سامانه می‌تواند تمام مراحل انتقال را به طور کامل و شفاف زیرنظر بگیرد؛ اکنون این سامانه به طور کامل و دقیق آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: درحال حاضر میزان مصرف لبنبات و جهش قیمت این گونه محصولات به منزله چالشی برای همه بخش‌های دستگاه‌های اجرای محسوب می‌شود؛ اجرای این سامانه می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات بازار لبنیات را حل کند و این امر نیازمند حمایت نهاد‌هایی نظیر سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی است.
رجبی در ادامه خاطر نشان کرد: علیرغم رایزنی‌های انجام شده، اما این سامانه در دولت قبلی توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد بی لطفی قرار گرفت و اکنون باید دید که در دولت جدید چه رویکردی نسبت به این سامانه خواهد داشت؛ باید این نکته را خاطرنشان کرد که تقلب در محموله‌های شیر موضوعی است که نمی‌توان آن را به طور کامل تایید و یا تکذیب کرد چرا که حوزه عملکرد ما در تهران است و تاکنون گزارش‌های مستندی در این زمینه به دست ما نرسیده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات تاکید کرد: یقینا هرگونه تقلب در کیفیت شیر می‌تواند کیفیت همه محصولات لبنی را تحت الشعاع قرار دهد؛ به طور مثال ماست یکی از محصولات نهایی است که اگر با استفاده از شیر نامرغوب تهیه شود به اصطلاح تنه ماست شل و وا رفته می‌شود.
وی در آخراذعان کرد: درحال حاضر بسیاری از واحد‌های تولیدی محصولات لبنی، دیگ‌های پخت را کمی بیشتر روشن نگه می‌دارند تا از طریق آن بتوانند رطوب و یا ناخالصی موجود در شیر به طور کامل دفع کنند؛ با استفاده از این روش، پس از انجام مراحل تصویه محصولات لبنی با کیفیت تری تولید می‌شود.
گفتنی است است که «محمد رضا بنی طبا» سخنگوی انجمن صنایع لبنی هم در گفتگویی با خبرنگار بازار نیوز افزایش هزینه‌های تولید را عاملی بر افزایش قیمت محصولات لبنی دانست و در خصوص این مسئله گفت: تولیدکننده محصولات لبنی خود جزو دسته نخست افرادی است که در پی افزایش قیمت محصولات لبنی متحمل ضرر‌های متعددی می‌شود چرا که این افزایش قیمت‌ها تنها کاهش مصرف و فروش محصولات لبنی را به همراه خواهد آورد.   پایان پیام// برچسب ها: لبنیات سنتی ، شیر ، گرانی ، وزارت جهاد کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P0i

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: لبنیات سنتی شیر گرانی وزارت جهاد کشاورزی فروش محصولات لبنی طور کامل درحال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در نخستین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۹۹,۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵,۱۶۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷,۲۳۲ (چهل و هفت هزار و دویست و سی و دو ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۳۲ درصدی، از ۸۰,۳۲۷ (هشتاد هزار و سیصد و بیست و هفت ) تومان به ۷۷,۷۵۰ (هفتاد و هفت هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش ۰.۳۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۰۳۴ (دوازده هزار و سی و چهار ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱,۹۱۵ (یک هزار و نهصد و پانزده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۴.۱۴ درصدی، از ۴۷,۳۸۵ (چهل و هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج ) تومان به ۴۵,۵۰۰ (چهل و پنج هزار و پانصد ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۱.۷۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۰,۶۵۰ (چهل هزار و ششصد و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

همچنین دینار عراق با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۷ (چهل و هفت ) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد