Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی قم در مورد پروژه بازگشایی بلوار شهیدان برقعی گفت: این طرح عمرانی که در مراحل نهایی خود به سر می‌برد بر اساس طرح مصوب تفصیلی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن مالکی‌نژاد اظهار داشت: این پروژه از سال ۴۶ مطرح و طراحی‌شده و تا سه سال پیش اقدام جدی در اجرای آن صورت نگرفته بود که در این مدت توسط شورا و شهرداری و کمک مردم منطقه و به‌ویژه مالکانی املاکی که در مسیر اجرای طرح قرار داشتند، به مراحل پایانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اگر کمک شهروندان نبود پروژه بلوار شهیدان برقعی انجام نمی‌شد و باید قدردان شهروندان عزیز باشیم، افزود: بعد از انقلاب متأسفانه هیچ خدماتی نسبت به این منطقه که به‌نوعی مرکز انقلاب بوده و در محله چهل‌اختران و چهارمردان آن نخستین راهپیمایی بعد از سال ۴۲ انجام‌شده بود، صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم به اجرای طرح‌های عمرانی و بازگشایی از تقاطع بلوار سجادیه تا خیابان آیت‌الله طالقانی در محدوده چهل‌اختران اشاره کرد و گفت: از حدود سه سال قبل با مردم منطقه تعامل و همراهی خوبی برای تملک املاک این مسیر ایجادشده و اجرای عملیات عمرانی بر اساس طرح تفصیلی انجام‌شده است.

مالکی‌نژاد با تأکید بر اینکه هر آنچه در این محدوده اجراشده بر اساس طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی است، گفت: این طرح تا این لحظه بر اساس طرح تفصیلی پیش رفته و در این مسیر تنها یک ملک با عنوان مسجد زین‌العابدین(ع) باقی‌مانده که تعیین تکلیف آن نیز در حال بررسی و کارشناسان نیز به دنبال این هستند تا به نحوی مسجد را حفظ کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین به فضاسازی‌های رسانه‌ای ایجادشده طی چند روز اخیر در مورد این پروژه اشاره کرد و افزود: برخی می‌خواهند در این کار دخالت داشته و بهره‌برداری‌های خودشان را داشته باشند که این‌ها درواقع به‌نوعی بداخلاقی است و این را نمی‌پذیریم.

مالکی‌نژاد بابیان اینکه در طول این سه سال بدون رسانه‌ای شدن، امور مختلف احداث این محور پیش رفته و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است، گفت: نمی‌دانیم امروز چه شده که همه در مسجد زین‌العابدین(ع) حضور پیدا می‌کنند و می‌خواهند مشکل را حل کنند. آن روزهایی که به‌سختی کار انجام می‌شد، هیچ‌کسی همراه نبود و می‌خواستند که طرح انجام نشود اما خوشبختانه انجام شد و برای مسجد نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام خواهد شد.

وی گفت: نهایت این است که استفتا لازم از حاکم شرع انجام می‌شود و هرچه حکم ولی‌فقیه بود اجرا می‌شود و در مسیر اجرای پروژه نیز مشکل و مسئله‌ای بدون راه‌حل نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: نظر شخصی در این پروژه نداریم، بلکه آنچه صورت می‌گیرد، نظر کارشناسانی است که طرح تفصیلی را امضا کردند و هر آنچه مصوب شد انجام می‌دهیم و نیازی نیست کسی در این موضوع، پادرمیانی کند و کارشناسان به‌صورت دقیق در حال بررسی موضوع هستند و اصل خیابان نیز تا یک ماه آینده بازگشایی می‌شود.

مالکی‌نژاد به دغدغه مسئولان میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان این اداره کل پای طرح مصوب را امضا کرده‌اند، تغییری در طرح ایجاد نشده و تا طرح جدید مصوب نشود به‌طور قانونی کار دنبال خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر قم عضو شورای اسلامی بر اساس طرح مالکی نژاد طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام روند نزولی نرخ تورم

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد حجم پول به عنوان شاخص سنجش انتظارات تورمی، در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین رقم از خرداد ۹۷ تا کنون رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای بانک مرکزی از شاخص های پولی حاکی از آن است که رشد حجم پول در زمستان سال گذشته به کمتر از ۲۵ درصد رسید.

شاخص رشد حجم پول، یکی از معیارهای سنجش انتظارات تورمی در جامعه به شمار می‌رود. در شرایطی که جامعه انتظار افزایش تورم را داشته باشد، افراد با هجوم به بازار دارایی‌ها و خرید کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا، ارز و ...، تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از تورم حفظ کنند. این اقدام با تبدیل شبه پول به پول، باعث افزایش سریع حجم پول می‌شود و سهم پول به عنوان بخش سیال نقدینگی را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنی رشد تقاضا و در نتیجه رشد تورم از ناحیه افزایش تقاضاست؛ بر همین اساس، کاهش نرخ رشد حجم پول، به معنای فروکش کردن انتظارات تورمی و حاکم شدن چشم انداز مثبت از روند نزولی تورم در ماه‌های پیش رو است.

اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک مرکزی طی حدود ۱۵ ماه گذشته، باعث شده بازار ارز و دیگر بازارهای دارایی ثبات بیشتری را نسبت به پیش از اجرای این سیاست تجربه کنند. محمدرضا فرزین از زمان ورود به بانک مرکزی، با معرفی و اجرای سیاست تثبیت، «پیش‌بینی‌پذیر کردن شاخص‌ها» را هدف خود از اجرای سیاست تثبیت اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی

آخرین گزارش‌های مراجع آماری هم نشان می‌دهد نرخ تورم در فروردین در ادامه روند ماه‌های اخیر نزولی بوده است.

در همین رابطه مرکز آمار از بازگشت تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم سالانه در فروردین امسال به ۳۸.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه هم در فروردین امسال به ۳۰.۹ درصد کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی است. بانک مرکزی هم به تازگی از کاهش تورم نقطه به نقطه مصرف کننده به کمتر از ۳۵ درصد خبر داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه