Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسابقه تیم ملی با سوریه در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی را در  این مسابقات باید به سه دوره تقسیم کرد؛ دوره اول که با ویلموس شروع کردیم و اصلاً شروع خوبی به لحاظ نتیجه‌گیری نداشتیم و شرایط تیم خوب نبود، مرحله دوم چهار بازی سختی که در بحرین برگزار کردیم و با موفقیت آن را پشت‌سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با  ۱۲ امتیازی که گرفتیم توانستیم به جدول برگردیم و اما مرحله سوم که از پنج‌شنبه شروع می‌شود و ما در یک گروه ۶ تیمی قرار داریم که نخستین بازی‌اش با سوریه است.

وی افزود: تاکتیک سوریه قابل پیش‌بینی است. شناخت خوبی از تیم سوریه از نظر تاکتیکی و هویتی داریم. سوریه فوتبال با حوصله‌ای را در دستور کارش قرار می‌دهد که پاس‌های کوتاه زیادی را ردوبدل می‌کنند. آنها مقابل ما قالب تاکتیکی ندارند و سعی می‌کنند تاکتیک تیم ما را برهم بزنند. عرض و طول زمین بازی‌شان را کوچک می‌کنند که به اصطلاح می‌گوییم زمین بازی را کوچک می‌کنند. سوری‌ها می‌خواهند با تراکم زیاد و پرتعداد در زمین خودشان و حتی یک سوم دفاعی حاضر شوند. سوریه می‌خواهد فواصل عرضی بین خط دفاع و هافبک خود را نزدیک داشته باشد. سوریه در فاز تهاجمی هم براساس ضد حمله کار می‌کند و اگر صاحب ضربات ایستگاهی شود می‌تواند برای  تیم ملی خطرساز شود. سوریه به دنبال گرفتن حداقل امتیاز است. 

سرمربی اسبق تیم امید ایران  با اشاره به شرایط تاکتیکی تیم ملی گفت: بزرگترین نقطه قوت تیم ما لژیونرها هستند نه فقط به خاطر اینکه خارج از کشور بازی می‌کنند بلکه به این دلیل که آنها در کوران مسابقات قرار دارند اما لیگ داخلی ما حدود یک ماه است که تعطیل شده و بازیکنان ما شرایط بازی را ندارند. با توجه به اینکه بازی تدارکاتی هم نداشته‌ایم اگر می‌خواستیم فقط به بازیکنان شاغل در لیگ داخلی‌مان تکیه کنیم به مشکل برمی‌خوردیم. بازیکنان ما در فاز تهاجمی اکثراً لژیونرهایی هستند که در شرایط آمادگی و بازی قرار دارند و در لیگ‌های خارج از کشور بازی می‌کنند.  این لژیونرها از دوره کی‌روش در کنار هم حضور دارند و شناخت کاملی از بازی یکدیگر دارند و این مسئله قطعاً کارمان را ساده‌تر می‌کند.

پیروانی با اشاره به وظیفه کادر فنی در بازی با سوریه عنوان کرد: فکر می‌کنم مهم‌ترین وظیفه کادر فنی این است که تمرکز لازم را به بازیکنان بدهند و از آنها بخواهند که عجولانه بازی نکنیم. ما ۹۰ دقیقه زمان کافی برای گلزنی داریم و نباید با عجله بازی کنیم اما باید در انتقال بازی سریع عمل کنیم و حملات سریع داشته باشیم تا قبل از اینکه تیم سوریه بلوک دفاعی خود را شکل بدهد و ساختار دفاعی‌اش در زمین خودش شکل بگیرد و انسجام برسد با حملات سریع به گل برسیم.

وی افزود: نسبت به بازی با سوریه خوش‌بین هستم هرچند شروع‌ها بازی‌ها  طبیعتا  سخت است به خصوص اینکه بازیکنان ما یکی دو ماه است که کنار هم بازی نکرده‌اند. با این حال می‌توانیم با شکست سوریه یک شروع خوب داشته باشیم تا با اعتمادبه‌نفس بهتر در ادامه راه حاضر شویم  و در نهایت به جام جهانی صعود کنیم.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم.

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

دیگر خبرها

  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • شمسایی: بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • پپ گواردیولا: هالند مصدوم است؛ بازی مقابل برایتون هر فصل سخت‌تر می‌شود