Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که با انتقال ماموریت دیپلماتیک آمریکا از کابل به دوحه، فصل جدیدی از تعامل آمریکا با افغانستان آغاز شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به انتقال ماموریت دیپلماتیک آمریکا از کابل به دوحه گفت: فصل جدیدی از تعامل آمریکا با افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که از این پس نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در دوحه، دیپلماسی امریکا برای افغانستان را مدیریت می‌کند.

پرایس تصریح کرد که امور کنسولی، کمک‌های بشری، کار با متحدین و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی، هماهنگی با آن‌ها و پیامرسانی با طالبان نیز از طریق نمایندگی آمریکا در دوحه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد که وزارت خارجه آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که شهروندان آمریکایی، شرکای افغان و شهروندان خارجی که خواستار ترک افغانستان هستند، به صورت مصون قادر به انجام این کار باشند.

آلمان: خروج از افغانستان تصمیم درستی استعملیات انگلیس برای خروج از افغانستان کی پایان می‌یابد؟ان‌بی‌سی: تاریخ، خروج از افغانستان را به عنوان یک دوره تاریک یاد خواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت که حدود 200 تبعه آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند و واشنگتن با آن‌ها در تماس است تا آن‌ها نیز بطور مصون قادر به ترک افغانستان باشند.

آخرین هواپیمای نظامی آمریکا نیمه‌شب دوشنبه هشتم شهریور از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی خارج شد و بدین ترتیب 20 سال اشغال نظامی و جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت.

طالبان در افغانستان، سالروز شکست آمریکا در این کشور را طی مراسمی گرامی داشتند و از آن به عنوان روز استقلال یاد کردند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا