Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@21:22:40 GMT

ضرورت تحقق حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۹۶۶۶

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی ترابری بر ضرورت تحقق حمل یکسره کالا از کشتی به مقصد تاکید کرد. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۱۹ شورای عالی ترابری با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.   در این نشست آخرین وضعیت موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور و راهکار‌های تخلیه سریع این کالا‌ها به بحث و بررسی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رستم قاسمی در این نشست با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالا‌ها از کشتی به مقاصد داخلی گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد. تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.   وی ادامه داد: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوز‌های لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تامین این مجوز‌ها به کار خواهد بست.   این عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نسبت به تسهیل فرآیند‌های بازرسی و ترخیص کالا‌های ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.   وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالا‌های اساسی گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکار‌های افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد.   وی افزود: در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.    قاسمی در پایان گفت: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی رسیدن کشتی‌های حامل کالا مطلع باشند تا تمام دستگاه‌های مسئول بتوانند برای حمل کالا‌ها برنامه ریزی کنند.   گفتنی است در این نشست شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، محمد راستاد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی، داریوش امانی، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری، سیاوش امیرمکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان وزارت صمت، گمرک، بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی، انجمن ایمنی راه‌ها، بخش خصوصی و سایر اعضای شورا حضور داشتند.   بیشتر بخوانید: حضور سرزده وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه آهن تهران   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی حمل یکسره کالا کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای استرالیایی خود در شهر آدلاید این کشور از تمایل برلین برای تقویت همکاری های تسلیحاتی با این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای استرالیایی خود پنی وانگ در آدلاید استرالیای جنوبی اعلام کرد که مایل است همکاری تسلیحاتی با این کشور را بیشتر گسترش دهد. با این حال وی پس از این دیدار از هیچ پروژه خاصی نامی نبرد.

بائربوک گفت: همکاری تسلیحاتی بین آلمان و استرالیا تنگاتنگ است و ما می‌خواهیم آن را بیشتر تعمیق کنیم. وی با توجه به تهدیدات روسیه برای اروپا و چین برای استرالیا اضافه کرد، هر دو کشور در نهایت در شرایطی قرار دارند که باید موقعیت‌های خطرناک مشابهی را مد نظر قرار دهند.

بائربوک با بازدید از کارخانه کشتی سازی آزبورن بر تمایل به همکاری در بخش تسلیحات تاکید کرد. در آنجا، شرکت Lürssen مستقر در برمن در حال ساخت شش قایق گشتی برای نیروی دریایی استرالیا است که وزیر امور خارجه آلمان نگاهی به یکی از آنها انداخت. یکی دیگر از پروژه های فانوس دریایی آلمان-استرالیا در بخش تسلیحات، تولید 123 تانک باکسر توسط راین متال در استرالیا است: این تانک ها قرار است بین سال های 2025 تا 2030 به بوندسوهر تحویل داده شوند.

هفته آینده، ناو «بادن-وورتمبرگ» و یک کشتی تدارکاتی برای یک ماموریت آموزشی چند ماهه به سمت اقیانوس آرام حرکت خواهند کرد. این اقدام همچنین بیانگر علاقه سیاست امنیتی فزاینده آلمان در منطقه هند و اقیانوس آرام است که در آن چین به طور فزاینده ای نسبت به همسایگان خود تهاجمی می شود. جمهوری خلق چین در این منطقه بر سر سرزمین های دریایی با کشورهای همسایه مانند ویتنام، مالزی و فیلیپین اختلاف دارد.

وزیر امور خارجه آلمان این احتمال را رد نکرد که ناوچه بادن-وورتمبرگ همچنین در ماموریت آتی خود در اقیانوس آرام از تنگه تایوان عبور کند. این مقام آلمانی در جریان سفر خود به نیوزلند گفت که مسیر این کشتی جنگی و کشتی تدارکاتی از قبل اعلام نخواهد شد. با این حال، او تاکید کرد که "حق عبور مسالمت آمیز" در مورد تنگه تایوان نیز اعمال می شود.

وی گفت: همان قوانین در آنجا اعمال می شود که در تمام مناطق دریایی مشابهی که کشتی های ما و سایر کشتی ها در آن تردد می کنند وجود دارد. ماموریت آموزشی این دو کشتی بر همین اساس انجام می شود.

ناوچه بادن-وورتمبرگ و تامین کننده گروه عملیاتی فرانکفورت آم ماین از سه شنبه آینده سفری به دور دنیا را آغاز خواهند کرد که طی آن از طریق کانال پاناما وارد اقیانوس آرام خواهند شد و سپس از دریای چین جنوبی نیز عبور خواهند کرد. قبلاً یک مأموریت مشابه از اوت 2021 تا فوریه 2022 وجود داشت. در آن زمان ناوچه بایرن در مانورهایی با متحدان آن زمان شرکت کرد، اما از عبور از اطراف تایوان اجتناب کرد.

عبور از تنگه تایوان می تواند به عنوان یک اقدام تحریک آمیز علیه چین تلقی شود. جمهوری خلق چین مدعی جمهوری دموکراتیک تایوان به عنوان قلمرو خود است. دولت مرکزی پکن در تلاش برای "اتحاد مجدد" با این جزیره است و بارها تهدید به حمله کرده است.

علیرغم تهدیدهای چین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به طور منظم در تنگه بین تایوان و چین حضور نظامی دارند. ژی وی شیه، نماینده تایوان در آلمان اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری آلمان خواستار این شد که ناوچه بادن-وورتمبرگ از این الگو پیروی کند. او گفت: «ناامیدکننده» بود که در ماموریت قبلی بایرن چنین نبود.

وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا هم در جریان این دیدار تعهد آلمان در منطقه هند و اقیانوس آرام را ستایش کرد. وی گفت: ما از شیوه اعمال نفوذ آلمان در جهان و منطقه خود استقبال می کنیم. استرالیا در تلاش است تا مشارکت اقتصادی و همچنین استراتژیک قوی تری با آلمان داشته باشد.

استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است، اما با حدود 26 میلیون نفر جمعیت نسبتاً کمی دارد. این کشور یکی از اعضای گروه G20 از قدرت های اقتصادی پیشرو است، به طور منظم در اجلاس سران G7 شرکت می کند و با وجود فاصله، از اوکراین در نبرد خود علیه روسیه با تحویل تسلیحات حمایت می کند.

استرالیا اولین ایستگاه در سفر یک هفته ای وزیر امور خارجه آلمان به منطقه هند و اقیانوس آرام بود. عصر جمعه (به وقت محلی) وی به اوکلند در نیوزیلند پرواز کرد. روز یکشنبه، بائربوک قبل از بازگشت به آلمان در روز سه شنبه به فیجی با بیش از 300 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی می رود.

آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کردآلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد