Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران؛ درحال حاضر شهر تهران برخوردار از 47 خط ثابت و 7 واحد سیار تک خطه معاینه فنی خودروهای سبک است.
به گزارش شهر، شاید به ظاهر و در تصور اولیه عموم، معاینه فنی تأثیری بر آلودگی هوا نداشته باشد اما این تصور اشتباه است. چرا که مهم‌ترین اثر معاینه فنی بر کاهش آلاینده‌های هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثری که معاینه فنی در چهارسال اخیر بر کاهش آلاینده‌ها گذاشته بیش از پیش ملموس است.
براساس اقدامات انجام شده در دوره 12 ساله از سال 1384 تا سال 1396 تعداد خطوط سبک معاینه فنی شهر تهران با افزایش 14 خط به 40 خط افزایش یافته بود؛ این درحالی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با در نظر داشتن مطالبه شهروندان از مدیریت شهری در حوزه آلودگی هوا و با علم به سهم بالای خودروها در آلودگی هوای تهران در دوره 4 ساله اخیر، تعداد خطوط سبک با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و افزایش جذابیت‌های اقتصادی به 54 خط افزایش یافته است. ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک نیز با 48 درصد افزایش از 2/16 میلیون به 3/187 میلیون خودرو تا پایان سال 1399 افزایش یافته است.
راه اندازی 8 واحد سیار در چهار سال
در همین رابطه؛ حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره مهم‌ترین اقدام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در چهار سال گذشته، عنوان کرد: توسعه خطوط مراکز معاینه فنی در دوره مدیریت شهری پنجم، اقدام بسیار مهمی است.
او در ادامه توضیح داد: 40 خط معاینه فنی ثابت و 1 واحد سیار تک خط معاینه فنی که در مجموع 41 خط معاینه فنی خودروهای سبک می‌شوند تا سال 1396 در شهر تهران موجود بود. اما درحال حاضر این وضعیت به 47 خط ثابت و 7 واحد سیار تک خطه معاینه فنی که در مجموع 54 خط معاینه فنی می‌شود، تغییر پیدا کرده است.
مقدم با بیان اینکه راه اندازی واحدهای سیار اقدام مهم دیگر ستاد معاینه فنی خودروهای تهران طی این چهار سال است، افزود: هشت واحد سیار در دوره مدیریت شهری پنجم راه اندازی شده است.
به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران؛ کیفی سازی خدمات معاینه فنی جزو اقدامات پایین‌تر هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خط معاینه فنی واحد سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است