Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - از جمله مردمی که کیفیت و کمیت آب شرب ایشان مناسب نیست و با بی‌آبی و آب شرب ناسالم دست و پنجه نرم می‌کنند، آب شرب شهرستان بروجن است که شهرهای بروجن، سفید دشت و فرادنبه، ۳ شهر با بیشترین تنش آبی و کیفیت پایین آب شرب هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دولت یازدهم هم به پایان رسید و قصه بن ـ بروجن به سرانجام نرسید، پروژه‌ای که به قدمت چهار دولت به درازا کشیده است، پروژه‌ای حیاتی که کمیت و کیفیت آب نیمی از جمعیت مردم استان چهارمحال و بختیاری به آن بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگ‌اندازی وزارت نیرو، تعلل وزارت کشور، عدم تمکین قوانین از طرف برخی مسئولان و کم‌کاری برخی مسئولان استانی مربوطه، دلایل عقب ماندگی این پروژه حیاتی است، پروژه‌ای که تنها و تنها مرتبط به آب شرب مردم است و ربطی به کشاورزی و صنعت ندارد.

استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن منابع آبی مردمانش در کنار آب تشنه هستند و اگر این پروژه اجرایی نشود نیمی از جمعیت استان با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند چنانکه اکنون هم در این خصوص مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

از جمله مردمی که کیفیت و کمیت آب شرب ایشان مناسب نیست و با بی‌آبی و آب شرب ناسالم دست و پنجه نرم می‌کنند، آب شرب شهرستان بروجن است که شهرهای بروجن، سفید دشت و فرادنبه، 3 شهر با بیشترین تنش آبی و کیفیت پایین آب شرب است. برای اطلاع بیشتر از وضعیت آب شرب بروجن، به بروجن رفتیم و با فرماندار این شهرستان به گفت‌وگو نشستیم.

بروجن پیشانی خشکسالی استان

مسعود ملکی، فرماندار شهرستان بروجن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص وضعیت آب شرب  شهرستان بروجن، اظهار داشت: تولید و مصرف آب در شهرستان برابر است و اگر در این شرایط دبی یکی از چاه‌ها کمتر شود و یا خشک شود چه در شهر و چه در روستا باشد قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته سفیددشت با مشکل مواجه شد که با تانکر به شکل جیره‌بندی از آب استفاده می‌کردند اما در هشت ماه گذشته با پیگیری‌ها و حفر چاه اکنون مقداری اوضاع بهبود یافته است اما تضمینی وجود ندارد چرا که در بخش مرکزی شهرستان آب دشت‌ها کاهش یافته و املاح دارد و با مشکل بی‌آبی دست و پنجه مرم می‌کنیم.

فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به اینکه این شهرستان پیشانی خشکسالی استان است، گفت: این شهرستان در حوزه آب با مشکل جدی مواجه است، در یک دهه اخیر خشکسالی در حوزه آب شرب مردم، کشاورزی، دامپروری، باغات و حتی صنعت با مشکل جدی مواجه هستیم.

ملکی با اشاره به پروژه بن ـ بروجن، بیان داشت: سرمایه زیادی برای این پروژه هزینه شده است، در حوزه شهرستان بروجن طول این مسیر و ایستگاه‌ها در حال تکمیل است و تنها شش کیلومتر از این پروژه در شهرستان بروجن باقی مانده که تکمیل می‌شود، در حوزه شهرستان دغدغه‌ای بابت این پروژه نیست اما باید آب وارد این لوله شود.

آب شرب کافی و سالم بروجن معطل پروژه بن-بروجن

وی افزود: بروجن آخرین نقطه آبرسانی از طریق پروژه بن-بروجن است و این پروژه نیمی از مردم استان را در خصوص آب تامین می‌کند، کیفیت آب تا این مقطع مشکل بهداشتی حادی ندارد اما آب می‌تواند استانداردتر باشد.

ملکی اظهار داشت: چرا باید 300 متر زیر زمین به دنبال آب بود در حالی که مزیت استان چهارمحال و بختیاری آب است وقتی آب در سطح وجود دارد و می‌تواند تمام مناطق این استان را زیرپوشش قرار دهد لزومی ندارد مردم اینگونه تشنه باشند و آب این استان به دیگر استان‌ها انتقال یابد، باید حق‌ و حقوق مبدا رعایت شود.

وی با اشاره به خطر بی‌آبی در استان، مطرح کرد: مردم استان نجیب هستند و از کشور و مسئولان حمایت می‌کنند اما این صبر و نجابت هم حدی دارد، انتظار است مسئولان بیشتر پای کار باشند تا مردم دغدغه زیادی در این خصوص نداشته باشند.

پروژه آبرسانی "بن ـ بروجن" همچنان بی‌نتیجه/ 450000 نفر در استان چهارمحال و بختیاری آب شرب مناسب ندارند+ فیلمبروجن در حوزه آب بحرانی‌ترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری استنیترات؛ معضل حل نشده آب شرب بروجن/ سلامتی مردم در خطر است

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص کیفیت آب تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم اما مردم به آب خارج از حوزه نیاز جدی دارند چرا که آب درون حوزه‌ای باقی نمانده است، امید است با بهره‌برداری از پروژه بن ـ بروجن کمیت و کیفیت آب مردم بالا رود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن دست و پنجه بن ـ بروجن پروژه بن کیفیت آب آب شرب بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان‌شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد:  شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو