Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:58:09 GMT

تشدید بازرسی‌ها به دلیل بی‌توجهی به مدیریت مصرف برق

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۳۴۳

تشدید بازرسی‌ها به دلیل بی‌توجهی به مدیریت مصرف برق

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، «عبدالامیر یاقوتی» افزود: اداره ها حدود ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند که ۶۰ درصد از این میان یعنی حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات در بخش سرمایشی مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر هم که از دمای هوا کاسته شده است، توجه بیشتر به موضوع سیستم‌های سرمایشی اداره‌ها می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به صنعت برق و کاهش خاموشی‌های پراکنده‌ای هم که در حال حاضر وجود دارد، داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیرخاطرنشان کرد: پایش مصرف اداره‌ها در چند روز اخیر موجب شده تا سیستم‌های سرمایشی آنها تعدیل شود.

یاقوتی گفت: مصرف برق اداره‌ها در روزهای اخیر همانند روزهای گرم تابستان امسال بود بنابراین  انتظار داریم اداره‌ها بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل تامین برق نیروگاه‌های برق آبی در سال جاری به وجود آمد و به ویژه چون در انتهای سال، ذخایر آبی کاهش بیشتری می‌یابد، همچنان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر افزود: براساس برنامه‌ای که برای اداره‌ها داشتیم، این گروه از مصرف کنندگان باید سیستم‌های سرمایشی را بر روی حداقل تنظیم می‌کردند تا مصرفشان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یابد و از آنجایی که این کاهش مصرف محسوس نبود، موضوع ممیزی مصرف انرژی مطرح شد.

یاقوتی خاطرنشان کرد: در جریان سرکشی‌ها و اخطارها به اداره‌ها در روزهای گرم سال، شاهد کاهش  ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم.

وی گفت: در بحث اداره‌ها در کنار نظارت، فرهنگ سازی بسیاری باید انجام شود و همچنین با بکارگیری سیستم‌های مکانیزه، دمای محیط کار متناسب با شرایط تعدیل شود که در این صورت در مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: از ابتدای مردادماه با همکاری سازمان بسیج کشور طرح ممیزی اداره‌ها اجرا شد و براساس آن اداره‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کردند یا میزان سرمایش آنها بیش از حد بود، اخطار اولیه دریافت و در صورت تکرار نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌شد.

یاقوتی با اظهار امیدواریی برای این که روزهای باقی مانده تابستان با همراهی مشترکان بدون محدودیت و مشکل سپری شود، خاطرنشان کرد: قطعی برق بدون برنامه نیست و تنها براساس جدول‌هایی است که در سایت شرکت‌های توزیع اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، بروز خاموشی در روزهای اخیر حکایت از تداوم ناترازی تولید و مصرف برق دارد که موثرترین راهکار کاهش آن صرفه‌جویی در مصرف است.

برچسب‌ها انرژی برق سیستم سرمایشی مصرف بهینه برق شرکت توانیر برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق سیستم سرمایشی مصرف بهینه برق انرژی برق سیستم سرمایشی مصرف بهینه برق شرکت توانیر برق مدیریت مصرف اداره ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد