Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:21:47 GMT

کمبود واکسن کرونا در برخی مراکز واکسیناسیون کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۳۴۵

کمبود واکسن کرونا در برخی مراکز واکسیناسیون کرمانشاه

گروه استان‌ها- برخی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کرمانشاه امروز به دلیل کمبود واکسن تعطیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بیش از 38 درصد جامعه هدف در استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طی چند روز اخیر فعالیت شیفت عصر برخی از مراکز تجمیعی با حضور بسیجیان به این موضوع سرعت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز تعدادی از مراکز تجمیعی به دلیل کمبود واکسن تعطیل هستند و به گفته مسئولان از فردا قرار است کار خود را همچون گذشته ادامه دهند.

 طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به کمبود واکسن در شهر کرمانشاه مرکز خودرویی واقع در استادیوم 15 خرداد، مرکز دانشگاه آزاد جهت واکسیناسیون خانواده پرسنل، شیفت بعد از ظهر مراکز خلیج فارس واقع در چهار راه سیلو و خدیجه کبری(س) واقع در الهیه امروز تعطیل هستند.

وی عنوان کرد: سایر پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون ‌کماکان در شیفت صبح آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز شهر ‌کرمانشاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: پوشش واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی تا 41 روز آینده تکمیل می‌شودواردات 40 تا 50 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان مهرماه/ برنامه‌ریزی برای اتمام واکسیناسیون در دهه فجرجدیدترین اخبار کرونا در ایران| کمبود واکسن در برخی استان‌ها؛ هفته آینده واکسیناسیون سرعت می‌گیرد/ روند نزولی آمارها شکننده است + نقشه و نمودار همچنین ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پس از وقفه یک روزه تزریق واکسن در دو مرکز تجمیعی از فردا همه مراکز واکسیناسیون فعال هستند.

قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: تمام افراد بالای 18 سال باید واکسن را دریافت کنند زیرا اکنون یکی از مهمترین سلاح‌های بشر در مقابله با این بیماری بسیار خطرناک و مرموز واکسن است.

وی با بیان اینکه هرچند ممکن است عوارض کمی داشته باشد اما این عوارض صدها برابر کمتر از عوارض بیماری کرونا است عنوان کرد: چنانچه فردی در یک خانواده مبتلا شود، احتمال سرایت به سایر افراد خانواده بسیار بالا است و بیش از 90 درصد این احتمال وجود دارد.

محمدی افزود: بنابراین چنانچه در خانواده‌ای فردی مبتلا شد سایر اعضای خانواده نیز باید واکسیناسیون را به تعویق بیاندازند که مطمئن شوند مبتلا به کرونا نیستند و در صورت داشتن علائم منتظر رفع شدن علائم شوند.

وی با بیان اینکه در صورت ابتلا به کرونا و تزریق واکسن بیماری تشدید می‌شود عنوان کرد: اکنون بیماری بسیار گسترش یافته و بسیاری از مردم درگیر شده‌اند و در این مرحله انجام تست برای عموم مردم معنی ندارد و داشتن علائم، نشان دهنده ابتلا به بیماری است.

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشترین آمار مرگ و میر در افراد بالای 85 سال با 239 مورد اتفاق افتاده است اظهار داشت: دومین تعداد موارد مرگ و میر در رده‌های سنی 70 تا 75 ساله‌ها با 205 مورد و 60 تا 65 ساله‌ها با 180 مورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 57 درصد موراد فوتی ناشی از کرونا مردان و مابقی زنان بوده‌اند عنوان کرد: از مجموع تعداد موارد فوت قطعی 1087 نفر معادل 50.32 درصد در شهر کرمانشاه رخ داده است.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا واکسن ایرانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه کمبود واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!