Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:44:25 GMT

دو عامل اصلی در جلوگیری از عارضه و پیشرفت بیماری کووید۱۹

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۳۶۴

دو عامل اصلی در جلوگیری از عارضه و پیشرفت بیماری کووید۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،دکتر مهرزاد لطفی که پس از بستری چند روزه در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، به تازگی مرخص شده و هم اکنون در ایزوله خانگی به سر می برد، از طریق ویدئو کنفرانس در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه شرکت کرد و با بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، مصوبات پیشین این ستاد را ارزیابی و دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: داروهای کووید۱۹ که از سوی پزشکان به بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود، باید طبق دستور پزشک تا تکمیل دوره اولیه استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از پذیرش دو هزار و ۱۴۸ مورد جدید بیمار مشکوک به کرونا در مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) استان طی روز گذشته خبر داد و افزود: همچنان با آمار بالای مراجعه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته در فارس مواجهیم که این تعداد نشان دهنده شدت بحران کووید۱۹ و ضرورت جدی تر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است.

 
 لطفی با تاکید بر اینکه به محضِ بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنیم، از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ و پُر تردد و همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

شیوه درمان بیماران کووید۱۹ طبق آخرین یافته های علمی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی کمیته علمی وزارت بهداشت نیز از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه بررسی شد.

وی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

 
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

سیصد و نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، دهم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق

اولین نشست مجازی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با کارکنان سراسر کشور برگزار گردید.

این نشست با حضور دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره، دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره، مدیران و روسای ستادی و با حضور وبیناری همکاران مناطق ۳۲ گانه کشور در محل سالن جلسات شهدای سلامت ستاد مرکز این صندوق برگزار گردید.


در ابتدا دکتر محمود تبریزی ضمن عرض تبریک بمناسبت اعیاد گذشته به ارائه گزارش از وضعیت صندوق پرداخته و از زحمات کلیه کارکنان این صندوق در ستاد و مناطق تشکر کردند.
سپس دکتر اسلام کریمی به بیان نکاتی در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها پرداختند.

در انتها همکاران استان‌ها به صورت وبیناری و برخط با مدیرعامل به پرسش و پاسخ پیرامون برنامه‌های آتی صندوق پرداختند و همچنین از زحمات همکارانی که در برپایی نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حضور داشتند تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!