Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@12:13:59 GMT

رکورد ۴۸ساله ایران مقابل سوریه و شهریورماه شیرین

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۵۳۹

رکورد ۴۸ساله ایران مقابل سوریه و شهریورماه شیرین

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید در نخستین دیدار خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه فردا(پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی سوریه برود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی مهیای این مسابقه می‌شوند که باید بیست و نهمین پیکار با سوریه را در طول تاریخ به انجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۸ رویارویی قبلی ۱۶ پیروزی برای ایران، یک برد برای سوریه و ۱۱ تساوی به دست آمده است. ۶۱ گل در این مسابقات به ثمر رسیده که سهم ایران ۴۶ گل و تیم حریف ۱۵ گل بوده است.

ایران و سوریه تا به حال در مسابقات مقدماتی جام جهانی، مقدماتی جام ملت‌های آسیا، غرب آسیا، جام ملت‌های آسیا و دوستانه مقابل هم قرار گرفته‌اند و حالا شاهد سیزدهمین پیکار در انتخابی جام جهانی هستیم. در ۱۱ بازی پیشین پنج برد برای ایران، یک پیروزی برای سوریه و ۶ تساوی به دست آمده است.

همچنین برای پانزدهمین بار شاهد تقابل این ۲ تیم در ایران هستیم. در ۱۴ بازی قبلی یک بار سوریه به برتری دست پیدا کرده است؛ هفت پیروزی برای ایران به بار نشسته و ۶ مسابقه هم برنده‌ای نداشته است.

تنها پیروزی سوریه مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ رقم خورد. جایی که سوری‌ها در تهران موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان خود بگذرند. حالا ۴۸ سال از آن دیدار می‌گذرد و سوریه در ۱۵ بازی شکست خورده و ۱۱ بار هم به تساوی قناعت کرده اما رنگ برد را ندیده است.

۲ بازی اخیر بین ایران و سوریه دوستانه بوده که هر ۲ در تهران برگزار شد و به برتری ایران انجامید. در این ۲ دیدار هشت گل به ثمر رساندیم و گلی دریافت نکردیم. آخرین بازی رسمی ۲ تیم اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به انجام رسید که تیم از پیش صعود کرده کارلوس کی‌روش مقابل میهمان خود با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد.

علی دایی با چهار گل زده، بهترین گلزن دیدارهای ایران و سوریه است. با توجه به محرومیت سردار آزمون، مهدی طارمی این فرصت را دارد تا با زدن یک گل به علی دایی برسد.

در چهار دیدار قبلی برگزار شده در شهریورماه سه تساوی و یک برد برای ایران به دست آمده است. البته یکی از تساوی‌ها با پیروزی ایران در ضربات پنالتی خاتمه پیدا کرد. باید دید ایران می‌تواند به روند خوب خود مقابل سوریه ادامه دهد یا خیر.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی دراگان اسکوچیچ مهدی طارمی علی دایی تیم ملی ایران جام جهانی 2022 قطر دراگان اسکوچیچ علی دایی کارلوس کی روش مهدی طارمی ورزشگاه آزادی مقدماتی جام برای ایران جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران بعد از پیروزی مقابل قرقیزستان و قطعی شدن صعود به جام جهانی خود را برای دیدار مهم پای فینال مقابل ازبکستان آماده می‌کنند.

شاگردان شمسایی که چهار بازی پرفشار را با پیروزی و زدن ۱۸ گل با موفقیت پشت سر گذاشتند و جواز صعود به جام جهانی ازبکستان را دریافت کردند، حالا ماموریت دوم خود را شکست ازبک‌ها و یورش برای فتح جام قهرمانی می‌دانند.

یکی از اقدامات شهاب سفال‌منش دستیار اول وحید شمسایی در خلال این مسابقات، برگزاری جلسات آنالیز هر مسابقه است.

بازیکنان تیم ملی بسته به پست و وظیفه‌ای که در هر بازی دارند جلسات آنالیز جداگانه‌ای با سفال‌منش و کادر فنی برگزار می‌کنند که در آن این مدرس فوتسال آسیا با بهره‌گیری از یک نرم‌افزار مدرن و به روز آنالیز و تحلیل فوتسال، به‌صورت فردبه‌فرد عملکرد هر بازیکن را در بازی گذشته بررسی و ماموریت او را برای بازی روز بعد طراحی می‌کند.

تیم ملی ایران روز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برای صعود در ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف ازبکستان می‌رود. ایران در صورت پیروزی برای برگزاری دیدار فینال مقابل برنده بازی تایلند و تاجیکستان صف‌آرایی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • گلزنی مهدی قایدی مقابل النصر
  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)