Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:54:22 GMT

۸+۱ روش برای استفاده بهتر از گوشی هوشمند قدیمی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۶۵۷

۸+۱ روش برای استفاده بهتر از گوشی هوشمند قدیمی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگرچه به راحتی می‌توان گوشی‌ها و دیگر تجهیزات قدیمی الکترونیکی را به دست دوم فروشی‌ها سپرد و یا با قیمت‌های ارزان‌تری به صورت مستقیم به فروش رساند، اما ما در این نوشتار می‌خواهیم چند روش جالب برای استفاده از گوشی‌های قدیمی پیشنهاد کنیم که به طور حتم دنیای متفاوتی را برایتان خلق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

۱. ابتدا گوشی قدیمی را احیا کنید

اگر گوشی قدیمی شما به دلیل نیاز به تعمیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، برای مثال صفحه نمایش آن شکسته است و یا باتری آن دیگر قادر به حفظ شارژ نیست، پیشنهاد می‌کنیم آن را از کمد بیرون بیاورید و به سراغ پیدا کردن یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر باشید. یکی از پردرخواست‌ترین موارد تعمیر گوشی، مربوط به تعویض صفحه نمایش و باتری است و به همین علت کمتر با مشکل عدم تامین قطعه مورد نظر گوشی‌های قدیمی روبرو خواهید شد. بنابراین سعی کنید با جستجو در اینترنت و پرس و جو از آشنایان و افرادی که مشکل شما را داشته‌اند، فرد و یا مرکز قابل اعتماد تعمیر موبایل یا هر وسیله دیگری مانند تعمیر تبلت را پیدا کنید تا آنها مانند روز اول، قابل استفاده شوند. بعد از اینکار، می‌توانید به روش‌های مختلفی آنها را دوباره مورد استفاده قرار دهید.

البته لازم به اشاره است که بهتر است حتی اگر قصد استفاده مجدد از وسایل الکترونیکی قدیمی و خراب را ندارید، آنها را تعمیر کنید. برای مثال شما می‌توانید با تعمیرات کامپیوتر، آنها را دوباره به چرخه استفاده توسط دیگران برسانید. هر تعمیر کیس کامپیوتر یا تعمیر لپ تاپ راهی برای استفاده مجدد توسط شما و یا افرادی است که به آنها نیاز دارند و به این ترتیب، بخش عظیمی از نیرو و انرژی که صرف ساخت آنها شده است، به زباله‌دانی وسایل الکترونیکی منتقل نخواهد شد.

۲. خواندن کتاب‌های الکترونیکی

اگر بهانه شما برای خواندن کتاب، حمل کتاب‌های سنگین است و یا به دنبال یک وسیله اختصاصی الکترونیکی برای آن هستید، گوشی هوشمند قدیمی می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد. فقط کافی است کتاب‌های مورد علاقه خود را به صورت pdf دانلود کنید و یا انواع اپلیکیشن‌های کتابخوانی را در آنها نصب کنید. به این ترتیب انواع کتاب‌ها آماده خوشامدگویی شما به جهان داده‌ها و داستان نویسنده‌ها در گوشی‌های قدیمی هستند.

۳. وسیله جانبی اتومبیل

یک کابل AUX خریداری کنید و حافظه گوشی قدیمی را با انواع موسیقی‌هایی که دوست دارید پر کنید. پس از این می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه را در اتومبیل خود بشنوید. همچنین اگر گوشی قدیمی شما قابلیت اتصال به اینترنت از طریق دیتا را دارد، انواع اپلیکیشن‌های پادکست را در آن نصب کنید و ساعاتی که در ترافیک هستید، از شنیدن پادکست‌های مختلف لذت ببرید و به عبارتی ساعات ترافیک را به زمانی برای یادگیری اختصاص دهید.

۴. وسیله بازی کودکان

امروزه، کودکان ما زودتر از خودمان عاشق دنیای فناوری می‌شوند و مایل به استفاده از گوشی‌های موبایل و بازی با آن هستند. شما می‌توانید گوشی قدیمی را وسیله بازی آنها کنید، البته به شرط آنکه با نظارت خودتان از آنها استفاده کنند. معمولاً کودکان در سنین پایین‌تر طرفدار انواع بازی‌های موبایلی هستند. بنابراین می‌توانید برخی از این اپلیکیشن‌ها را در گوشی نصب کنید تا از بازی با آنها لذت ببرند و دیگر به دنبال استفاده از تلفن همراه شما نباشند.

۵. دوربین امنیتی خانه

در گوشی قدیمی خود، اپلیکیشن دوربین‌های امنیتی مانند Alfred و IP Webcam را نصب کنید و سپس آن را در جایی که نیاز دارید نصب کنید. البته قبل از اینکار به یاد داشته باشبد که گوشی همیشه باید شارژ داشته باشد و نرم‌افزار در تلفن اجرا شده و تنظیمات لازم را انجام داده باشید تا بتوانید از راه دور و فقط از طریق مرورگر، اطلاعاتی که در دوربین تلفن ذخیره می‌شود را تماشا کنید. این روش راه مناسب امنیتی برای خانه و کودکان است.

۶. اتصال به دنیای اینترنت

از گوشی موبایل قدیمی می‌توانید به عنوان وسیله رابط برای اتصال لپ‌تاپ و یا کامپیوتر خود به اینترنت وصل کنید. برای اینکار البته نیاز است گوشی شما قابلیت روشن کردن دیتا و hotspot را داشته باشد. به این ترتیب برای مواقعی که مودم مخصوص اینترنت را ندارید و یا برق شهری قطع است، همچنان می‌توانید از اتصال به اینترنت بهره‌مند شوید.

۷. استفاده برای تحقیقات علمی

گوشی‌های قدیمی اندروید می‌توانند برای تحقیقات علمی مانند شناسایی زمین‌لرزه‌ها و یا روش‌های درمانی سرطان مورد استفاده قرار گیرند. مجموعه برنامه‌هایی وجود دارد که از قدرت محاسباتی دستگاه شما برای انجام تحقیقات علمی استفاده می‌کند. برای مثال، HTC Power To Give، از سمت دانشگاه برکلی به تلفن و یا تبلت در برنامه‌ای به نام BIONIC متصل می‌شود و از آن برای محاسبات شبکه کمک می‌گیرد. زمینه‌های مطالعاتی این دانشگاه، در حوزه فیزیک، زیست پزشکی و ستاره‌شناسی است. دیگر برنامه‌هایی که برای ملحق شدن وجود دارد، Dream Lab از موسسه تحققاتی پزشکی استرالیایی و MyShake از آزمایشگاه لرزه‌نگاری برکلی است.

۸. گوشی قدیمی برای کارهای اختصاصی

اگر گوشی جدیدی که در دست دارید، گران قیمت است و مایل نیستید آن را همراه خود به سفرها و یا مکان‌های شلوغ حمل کنید، گوشی‌های قدیمی جایگزین خوبی هستند. یه ویژه اگر مجبور هستید برای پیدا کردن مکان مورد نظر به طور مداوم از نقشه گوشی استفاده کنید، احتمال سرقت تلفن همراه وجود دارد. در این حالت گوشی‌های قدیمی گزینه مناسبی هستند.

۹. ذخیره سازی اطلاعات

از گوشی‌های قدیمی می‌توانید برای ذخیره کردن اطلاعات دیجیتال استفاده کنید. البته برای اینکار، باید حافظه داخلی و یا جانبی گوشی، از حجم و ظرفیت مناسبی برخوردار باشد و یا آن را با یک ایمیل مشخص به اپلیکیشن‌هایی مانند google photos و google drive نصب کنید. در این حالت، دسترسی به اطلاعات، معمولاً آسان‌تر از هاردهای اکسترنال و یا حتی لپ‌تاپ است و از طرفی حمل آنها آسان‌تر نیز هست.

در نهایت یک نکته را در نظر داشته باشید: اگر برای مدت طولانی گوشی موبایل قدیمی خود را استفاده نکنید، بسته به نوع گوشی ممکن است باتری آن کارایی خود را از دست بدهد. بنابراین حتی اگر قصد هیچ استفاده‌ای از آن را برای مدت طولانی ندارید، هر چند وقت یکبار، آن را برای مدتی روشن نگاه دارید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5294469

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشی هوشمند تعمیرات تخصصی تعمیرات موبایل کسب و کار معرفی کتاب گروه خودروسازی سایپا سرمایه گذاری صنعت خودروسازی کسب و کارهای اینترنتی سرور بازار سرمایه آشپزخانه دکوراسیون منزل گروه صنعتی ایران خودرو موبایل پلاستیک سیستم ایمنی گوشی های قدیمی اپلیکیشن ها گوشی قدیمی نصب کنید گوشی ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟