Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:47:04 GMT

زنان باردار بالای ۳۵ سال واکسن سینوفارم بزنند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۷۸۳

زنان باردار بالای ۳۵ سال واکسن سینوفارم بزنند

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر به همه مادران بالای ۳۵ سال تزریق واکسن سینوفارم توصیه می‌شود.

به گزارش وبدا، نسرین چنگیزی افزود: همچنین به مادران باردار کمتر از ۳۵ سال که با مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون، مشکلات کلیوی مزمن، سیروز، کم خونی داسی شکل و یا بیماری های دیگر دست و پنجه نرم می کنند هم واکسن سینوفارم توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در صورتی که در فهرست اعلام شده بیماری خاص مادر باردار وجود نداشته باشد، مستندات پزشکی مادر باید به مراکز و پایگاه های بهداشتی ارائه شده و پس از بررسی های صورت گرفته واکسیناسیون انجام خواهد شد و بر اساس اولویت و اسامی، مادرانی که در حوزه بهداشت پرونده دارند فراخوان می شوند و می توانند با معرفی نامه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تصریح کرد: مادرانی که در بخش خصوصی پرونده داشته و اسامی آنها در بهداشت ثبت نشده است حتما باید یک بار به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی منزل خود مراجعه کرده و بر اساس اولویت های مشخص شده زمان مراجعه برای واکسیناسیون به آنها اعلام خواهد شد.

وی گفت: افرادی که اطلاعی از آدرس پایگاه های بهداشتی ندارند و نمی دانند به کجا باید مراجعه کنند، می توانند با شماره ۴۰۳۰ و کد داخلی مادران باردار که چهار است تماس حاصل کرده و آدرس محل زندگی خود را اعلام کنند، سپس همکاران ما در حوزه بهداشت با این عزیزان تماس گرفته و آدرس پایگاهی که باید برای مراقبت مراجعه کنند را به آنها اعلام می کنند.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟

یکی از دغدغه های مادران باردار نوع تغذیه است که هم برای خود و هم برای فرزندشان مفید باشد.

در همین خصوص علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گیاهانی که برای مادران باردار مفید هستند را معرفی و تاکید کرد: اسفناج سطح آهن بالایی دارد ولی در بدن انسان جذب نمی‌شود.

این متخصص طب سنتی نحوه ساخت قوتو که برای مادران باردار مفید است را تشریح کرد و البته یک فرمول معجزه آسا برای تقویت جنین آموزش داد.

او همچنین گفت: هیچ نوزادی رفلکس ندارد. این یک شیوه برای فروش دارو است!

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟