Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرم مطهر امام حسین شامل ۸ درب ورودی است که در این زیارت شما می‌توانید از یکی از این درب‌ها همچون باب القبله، باب الشهدا، باب الرأس و یا حبیب ابن مظاهر زیارت خود را آغاز کنید.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده که حضور در اماکن مذهبی را به صورت موقت محدود کرده است، شما می‌توانید از طریق فضای مجازی به زیارت حرم اباعبدالله (ع) بروید، به همین جهت کافی است تا اینجا کلیک کنید و بعد از چند ثانیه وارد محوطه حرم شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صفحه با استفاده از تصاویر سه بعدی ۳۶۰ درجه به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر ضریح مطهر حسینی، رواق‌های شریف، مضجع نورانی شهدای کربلا، «ابراهیم مجاب» و «حبیب این مظاهر» را زیارت کنید.

اگر حین زیارت از آرشیو صوتی موجود در صفحه استفاده کنید قطعاٌ حس و حال معنوی بهتری را در این زیارت مجازی تجربه خواهید کرد.

ورود از باب القبله

بنای فعلی حرم مطهر امام حسین (ع) شامل صحنی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع است و ضریح مقدس اباعبدالله (ع) را در رواقی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در بر می‌گیرد.

حرم مطهر شامل ۸ درب ورودی دارد که در این زیارت مجازی شما می‌توانید از یکی از این درب‌ها همچون باب القبله، باب الشهدا، باب الرأس و یا حبیب ابن مظاهر زیارت خود را آغاز کنید.

همچنین ۱۰ درب صحن هم در این مکان تعبیه شده که از خیابان‌های اطراف حرم مطهر راه دارند، دلیل این همه درب برای ورود، تسهیل رفت و آمد زائران به ویژه در ایام شلوغ همچون اربعین است.

زیارت امام حسین (ع) و حبیب بن مظاهر

باب القبله قدیمی‌ترین درب حرم امام حسین (ع) است که در این زیارت مجازی به عنوان ورودی اصلی پیش روی شماست. دلیل نامگذاری این درب هم‌راستا بودن آن با قبله است.

تمامی درب‌های داخلی و خارجی حرم مطهر با انواع نقش‌های اسلامی و آیات قرآن به خط کوفی و حکاکی روی چوب مزین شده اند.

شما در بدو ورود به حرم اباعبدلله (ع) می‌توانید ضریح مطهر را از دو جهت زیارت کنید. در فاصله ۱۰ متری ضریح امام حسین (ع) فلش راهنما شما را به سمت رواق جنوب غربی و آرامگاه حبیب بن مظاهر راهنمایی می‌کند؛ یکی از شهدای عاشورا که در سن ۸۰ سالگی به یاری امام حسین (ع) شتافت و شهید شد.

در گوشه شمال غربی رواق حرم مطهر هم آرامگاه سید ابراهیم مجاب واقع شده است که فرزند محمّد العابد فرزند امام موسی بن جعفر (ع) است.

مذبح المقدس کجاست؟

در ادامه این زیارت مجازی یکی از فلش‌ها شما را به سمت مذبح المقدس در جنوب غربی رواق حبیب ابن مظاهر هدایت می‌کند. مَذْبَح در زبان عربی به قتلگاه، جایی که به مکان شهادت امام حسین (ع) انتساب یافته، گفته می‌شود.

امکان حضور در بین الحرمین و خیمه گاه به زودی

در آینده نزدیک امکان زیارت صحن عقیله بنی هاشم (س)، بین الحرمین، خیمه گاه حسینی و دیگر اماکن زیارتی عراق به این صفحه اضافه خواهد شد.

خیمه گاه در جنوب صحن مطهّر امام حسین (ع) و در فاصله ۲۵۰ متری قرار گرفته و بنا به نقل مورخان، محل برافراشته شدن خیمه‌ها و چادر‌های سید الشهدا (ع) و یاران او بوده است. البته امروز جایگاه خیمه‌ها را با ساختمان سازی به تصویر کشیده اند.

حرم منور ابوالفضل العباس (ع) هم در فاصله ۳۵۰ متری شمال شرقی حرم امام حسین (ع) قرار گرفته و دور تا دور قبر مطهر را ۴ رواق و صحن فراخ با ایوانی زیبا در برگرفته است. این ضریح مبارک به دستور مرحوم آیت الله العظمی حکیم در اصفهان ساخته شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زائران اربعین حرم امام حسین حسینیه دانشجو زیارت مجازی باب القبله امام حسین حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)