Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:14:11 GMT

آلودگی هوا از عمر میلیاردها انسان کاست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۰۰۲

آلودگی هوا از عمر میلیاردها انسان کاست

نتایج یک بررسی از کشورهای مختلف نشان می‌دهد آلودگی هوا چندین سال از عمر میلیاردها انسان کاسته است.

بر اساس نتایج یک گزارش جدید از سوی تیم کارشناسی دانشگاه شیکاگو، آلودگی هوا زندگی میلیاردها نفر را به مدت شش سال کوتاه می کند و میزان کشندگی آن بسیار بیشتر از استعمال سیگار، تصادفات جاده ای یا بیماری ایدز/HIV است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، سوخت زغال سنگ عامل اصلی این شرایط است و هند بیشترین آسیب را از احتراق این سوخت متحمل شده است به طوریکه یک شهروند آن به طور متوسط ​​شش سال زودتر فوت می کند. چین نیز در هفت سال گذشته میزان آلودگی هوا را کاهش داده اما هوای آلوده هنوز عامل ۲.۶ سال کاهش عمر مردم این کشور است.

احتراق سوخت های فسیلی باعث آلودگی هوا و بحران اقلیمی می شود و کشورها قدرت بسیار بیشتری برای کاهش هوای آلوده و کثیف در درون مرزهای خود دارند.

به گفته محققان در حال حاضر بحران آب و هوا با تشدید آتش سوزی جنگلی میزان آلودگی هوا را گسترده تر ساخته است.

به گزارش روزنامه گاردین، این تیم کارشناسی از دانشگاه شیکاگو اظهار داشتند: رویدادهای اخیر بسته به اینکه دولت ها چه اقداماتی اتخاذ کنند، تصاویر مختلف از وضعیت آینده به تصویر می کشد. اعمال قرنطینه ناشی از شیوع کرونا میزان آلودگی هوا را کاهش داد به طوریکه تصویر هیمالیا برای برخی از ساکنان شهرهای هند شفاف شد، هرچند از سوی دیگر آتش سوزی در غرب ایالات متحده باعث آلودگی جدی در شهر نیویورک شد./ ایسنا 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان