Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به عنوان یکی از معضلات مهم استان اردبیل در کنار تمامی مشکلات دیگر مختل شدن کارهای روزانه به خاطر قطعی برق است که علی‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر حل مشکلات در این زمینه این داستان به یک امر دردسرساز برای مردم تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به عنوان یکی از معضلات مهم استان اردبیل در کنار تمامی مشکلات دیگر مختل شدن کارهای روزانه به خاطر قطعی برق است که علی‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر حل مشکلات در این زمینه اما همچنان این داستان به یک امر دردسرساز برای مردم تبدیل شده و ساعات طولانی مردم به خاطر قطعی برق با مشکل اساسی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی کوتاهی در نحوه اطلاع‌رسانی قطعی برق در روزهای اخیر بیش از اصل مسئله خاموشی‌های زمینه نارضایتی مردمی را فراهم کرده و اعلام برنامه دقیق خاموشی باید به رویه صنعت برق تبدیل شود تا با اهمیت به این مسئله مشکلات مردم تا حدودی کاهش یابد و مردم برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.

در حقیقت به نظر می‌رسد، بخش عمده‌ای از نارضایتی شکل گرفته در کشور پیرامون مسئله قطعی برق بیش از آنکه متوجه اصل مسئله باشد، ناشی از همین شلختگی در خاموشی‌ها است، به طوری که بازه زمانی قطعی برق هیچ تناسبی با زمان‌های اعلام شده از سوی شرکت توزیع برق منطقه‌ای نداشته و شاهد قطع ناگهانی برق در ساعات طولانی از روز و شب هستیم.

در حال حاضر وابستگی زندگی مردم به حدی است که تصور یک زندگی بدون برق حتی برای چند ساعت نیز امکان‌پذیر نیست که با توجه به نیاز ضروری بسیاری از مردم به انرژی برق انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا ادامه کار برای مردم به این اندازه مشکل‌ساز نشود.

محرابیان: قطعی برق را در سال‌های آتی به صفر می‌رسانیمآسیب واحدهای تولیدی از قطعی برق و کرونا/ افزایش قدرت خرید کارگران با کاهش و کنترل قیمت هابرنامه محرابیان برای وزارت نیرو انشایی و غیر قابل اجراست/ محرابیان برای بحران قطعی برق برنامه کوتاه مدت ندارد

به هر حال این برنامگی‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی برای حل مشکلات مربوطه است که امید می‌رود مسئولان در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

برق معیشت ما را با مشکل مواجه کرد

یکی از شهروندان اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: به دلیل قطعی مکرر برق روزانه چندین ساعت شاهد قطعی برق هستیم و با توجه به این که درآمدزایی بنده بدون برق ممکن نیست بنابراین مشتریان از تعلل در اجرای برنامه‌ها و کارهای بنده نارضایتی دارند.

وی بیان کرد: از مسئولان و متولیان مربوطه انتظار داریم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم با رفع مشکلات و موانع موجود کارهای روزانه خود را انجام داده و مشکلات اقتصادی تا این اندازه نداشته باشد.

عدم تأمین سوخت کافی منجر به قطعی برق گسترده تابستان شد

 طبق اظهارات محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران نگرانی از وضعیت تولید برق در زمستان در صورت عدم تامین سوخت کافی بوده و تامین نشدن گاز و سوخت مایع کافی برای نیروگاه‌ها در زمستان و مصرف مازوت و آلایندگی‌های مرتبط با آن، بخش تولید برق را با نگرانی‌های شدیدی روبه‌رو کرده است.

طبق گفته‌های این مسئول در تابستان امسال به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ناچار به قطع برق صنایع و مشترکان خانگی و تجاری شده‌ایم و مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بسیار بالاست و امکان کنترل مصرف برای وزارت نفت وجود ندارد.

افزایش یک درجه‌ای دما 1500 مگاوات مصرف برق را افزایش می‌دهد

‌در این باره حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: هر درجه افزایش دما، هزار و 500 مگاوات مصرف برق را افزایش می‌دهد که در پیک مصرف در بیشترین دما، مصرف استان اردبیل 450 مگاوات است، ادامه داد: صنعت برق، صنعت زیرساختی و استراتژیک است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کنترل مصرف و مدیریت بهینه مصرفی برای بهبود وضعیت موجود اولویت اساسی است که در این زمینه انتظار می‌رود مردم نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل  بیان کرد: با توجه به این که امسال مصرف برق در فصل گرم سال بالا رفت و از طرفی با کاهش منابع مواجه شدیم، بنابراین ناچار به قطعی برق شده‌ایم که با کاهش دما کاهش قطعی برق به حدأقل می‌رسد که امیدواریم در این زمینه همکاری‌های لازم مبنای کار قرار گیرد.

قدیمی تصریح کرد: با هدف کاهش تلفات انرژی طرح‌های سرمایه‌گذاری و نیرورسانی به میزان 68 میلیارد تومان در استان به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده تا تأمین برق و مطمئن پایدار محقق شود.

وی بیان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر در راستای رسیدگی به وضعیت مطلوب و شرایط مساعد اقدامات لازم انجام و با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتظار می‌رود برای کنار گذاشتن این شلختگی‌ها و بی‌برنامگی‌ها هر چه سریع‌تر تصمیمات مناسب و اساسی اتخاذ شود تا دغدغه مردم و مراجعی که نیاز اساسی و ضروری به برق دارند تا این اندازه ادامه‌دار نباشد.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لازم را داشته باشند همکاری های لازم استان اردبیل قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی