Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:48:50 GMT

بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان از سوئز رد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۶۲۹

بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان از سوئز رد شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اتو اولوشن، کانال سوئز اخیراً میزبان بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان بوده که توانسته است برای نخستین بار از این کانال عبور کند.

در واقع کشتی اورآس در روز 28 آگوست توانسته از کانال سوئز عبور کند این کشتی می‌تواند 23 هزار و 992 کانتینر 22 فوتی را حمل کرده و توسط شرکت صنایع سنگین سامسونگ برای شرکت اورگرین ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کشتی در ماه جولای به آب انداخته شده و 400 متر طول داشته و وزن تقریبی آن هم 235 هزار تن برآورد می‌شود.

از آنجا که این کشتی بسیار بزرگ است مقامات کانال سوئز پروتکل‌هایی برای عبور آن در نظر گرفته و در حوزه ناوبری هم به آن کمک کردند تا این کشتی به صورت ایمن از کانال سوئز عبور کند.

چند ماه پیش بود که یک کشتی متعلق به همین شرکت اورگرین به نام اورگیون در هنگام عبور از کانال سوئز از مسیر خود منحرف شد و به گل نشست و حدود 6 روز این گذرگاه بین‌المللی را بست.

شرکت اورگرین مجبور شد، صدها میلیون دلار هم به مقامات مصری خسارت بپردازد. مبد‌أ کشتی اورآس بندر تایپه در تایوان بوده و قرار است بار خود را در رتردام هلند تخلیه کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی کانال سوئز اقتصاد جهان کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

به گزارش مهر، این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903172

دیگر خبرها

  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)