Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@22:06:45 GMT

میزان مصرف برق اداره ها

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۶۷۳

میزان مصرف برق اداره ها

بر اساس آخرین آمار، ادارات حدود ۲۰۰۰ مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند که ۶۰ درصد از این میان یعنی حدود ۱۲۰۰ مگاوات در بخش سرمایشی ادارات مصرف می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، با توجه به مشکلاتی که به دلیل تامین برق نیروگاههای برق آبی در سال جاری به وجود آمد و به ویژه چون در انتهای سال ذخایر آبی کاهش بیشتری می یابد، همچنان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالامیر یاقوتی- مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اظهار امیدواری برای این که روزهای باقی مانده تابستان با همراهی مشترکان بدون محدودیت و مشکل سپری شود، گفت: طی روزهای اخیر هم که از دمای هوا کاسته شده است، توجه بیشتر به موضوع سیستمهای سرمایشی ادارات می تواند کمک قابل ملاحظه ای به صنعت برق و کاهش خاموشیهای پراکنده ای هم که در حال حاضر وجود دارد، داشته باشد.

وی تاکید کرد: پایش مصرف ادارات در چند روز اخیر موجب شده تا سیستمهای سرمایشی آنها تعدیل شود.

او با بیان این که مصرف برق ادارات در روزهای اخیر همانند روزهای گرم تابستان امسال بود، تصریح کرد: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: براساس برنامه ای که برای ادارات داشتیم، این گروه از مصرف کنندگان باید سیستمهای سرمایشی را بر روی حداقل تنظیم می کردند تا مصرفشان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یابد و از آنجایی که این کاهش مصرف محسوس نبود، موضوع ممیزی مصرف انرژی ادارات مطرح شد.

یاقوتی اضافه کرد: در جریان سرکشیها و اخطارها به ادارات در روزهای گرم سال، شاهد کاهش ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم. در بحث ادارات در کنار نظارت، فرهنگ سازی بسیاری باید انجام شود و همچنین با بکارگیری سیستمهای مکانیزه، دمای محیط کار متناسب با شرایط تعدیل شود که در این صورت در مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین یاداور شد: از ابتدای مردادماه با همکاری سازمان بسیج کشورطرح ممیزی ادارات اجرا شد و براساس آن اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نمی کردند یا میزان سرمایش آنها بیش از حد بود، اخطار اولیه دریافت و در صورت تکرار نسبت به قطع برق آنها اقدام می شد.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر همچنین با تاکید براین که قطعی برق بدون برنامه نیست و تنها براساس جداولی است که در سایت شرکت های توزیع اعلام می شود، گفت: در روزهای اخیر به نظر می رسد شرایط برای برخی از مشترکین اداری عادی تر جلوه کرده و به همین دلیل از دو روز گذشته نسبت به تشدید طرح بازرسی و پایش ادارات اقدام شده است.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت