Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@19:32:17 GMT

افزایش خرید تک محموله های نفتی توسط چینی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۷۶۹

افزایش خرید تک محموله های نفتی توسط چینی‌ها

تحلیلگران و معامله گران پیش بینی کردند پس از چند ماه رکود بازار تک محموله های نفتی، واردکنندگان چینی بار دیگر خریدشان را افزایش می دهند.

به گزارش اویل پرایس، قرنطینه هایی که در واکنش به موج اخیر شیوع کووید ۱۹ وضع شد، دلیل رکود خرید نفت در بازار محموله های تک چین بود. یک علت دیگر، اقدام دولت چین در کاهش سهمیه های واردات در راستای محدود کردن فعالیت پالایشگاههای خصوصی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا مهار و محدودیتها تسهیل شده است.

در خصوص نارضایتی دولت چین از پالایشگاههای خصوصی هم معامله گران امیدوارند تحقیقاتی که در خصوص فعالیت این پالایشگاهها به جریان افتاده است، بزودی تکمیل شده و همین طور محدودیت در خصوص فروش مجدد سهمیه واردات از سوی شرکتهای انرژی دولتی رفع شود.

دولت چین اوایل سال میلادی جاری در پی اشباع تولید سوخت که به حاشیه سود پالایشگرها لطمه زد، پالایشگاههای خصوصی را هدف گرفت و فروش مجدد سهمیه واردات نفت از سوی غولهای انرژی دولتی به شرکتهای خصوصی را ممنوع کرد و تحقیقاتی را درباره پایبندی این پالایشگاهها به مقررات محیط زیستی و مسائل مالیاتی به جریان انداخت.

پالایشگاههای خصوصی در یک چهارم از ظرفیت پالایش چین که در ژوئن به رکورد ۱۴.۸ میلیون بشکه در روز رسید، سهم دارند. با این حال طبق آمار گمرکی، میانگین نرخ تولید روزانه آنها در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به ۱۵.۱۳ میلیون بشکه در روز رسید که پایینتر از حد متوسط بود.

اعمال محدودیت در خصوص فعالیت این پالایشگاهها ممکن است بزودی پایان بگیرد. شرکت انرژی اسپکتس اوایل ماه جاری در یادداشتی اعلام کرد ذخایر نفت غولهای چینی بسیار اندک است و بمحض این که دولت بازرسیها را کامل کرده و مجازاتها را نهایی کند، پالایشگاههای خصوصی می توانند بار دیگر نفت وارد کنند.

انتظار می رود سری جدید سهمیه های واردات در سپتامبر یا اکتبر صادر شود که به معنای افزایش واردات محموله های نفت به چین و متعاقب آن قیمتهای بالاتر است.

برچسب هاچین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) خرید نفت چین کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: چین خرید نفت چین کرونا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پالایشگاههای خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی از کمبود داروی افسردگی ترازدون در داروخانه های های سطح کشور خبر داده و اعلام کرده که این موضوع سبب ایجاد نگرانی هایی در بین بیماران شده است.

در همین راستا، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود داروی افسردگی ترازودون در داروخانه ها٬ سازمان غذا و دارو اقدام به واردات کرده است.

وی بیان کرد: واردات داروی افسردگی ترازودون انجام شده و سازمان غذا و دارو منتظر جواب آزمایشگاه جهت اطمینان از سلامتی محموله های وارداتی است و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش٬ داروی ترازدون در بازار کشور توزیع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی هم در حال تولید داروی ترازدون است و واردات این دارو تا زمان متعادل شدن عرضه با تقاضا در بازار انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود