Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین نشست مجازی «صحبت صدر» با حضور دکتر تاراس چرنینکو اقصاددان و اسلام‌شناس روسی و دکتر علی سعیدی هیئت‌علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم، با موضوع بانکداری اسلامی از منظر شهید صدر، چهارشنبه ١٠ شهریور ١۴٠٠، ساعت ۱٨:٣۰ برگزار می‌شود.

در ششمین نشست از سلسله‌نشست‌های صحبت صدر، به مناسبت روز بانکداری اسلامی به دیدگاه شهید صدر درباره بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید صدر در اواخر عمر شریف خود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شش رساله با عنوان الاسلام یقود الحیاة (اسلام راهبر زندگی) نگاشت و در آن به تبیین نیازهای فکری و فرهنگی جامعه اسلامی در سایه حکومت اسلامی پرداخت. او در این رساله‌ها طرحی اجمالی از مسائل مهمی که امت اسلامی در مرحله پس از انقلاب و به‌دست گرفتن حکومت با آنها روبه‌رو می‌شود ارائه داده است. شهید صدر در آخرین رساله از این مجموعه مبانی کلی بانک در جامعه اسلامی را تبیین کرده است.

همچنین شهید صدر پیش از آن، در پاسخ به درخواست وزارت اوقاف کویت، برای ارائه طرح بانکداری بدون ربا، دست به تألیف کتاب ارزشمند البنک اللاربوی فی الاسلام (بانکداری بدون ربا در اسلام) زد، و در این کتاب بدون در نظر گرفتن حکومت اسلامی و با پیش‌فرض حکومت غیراسلامی و حضور بانک‌ها و مؤسسات ربوی، اصولی را برای بانکداری بدون ربا از شریعت اسلامی استخراج کرد و آن را به‌صورت طرحی مدون برای کشور کویت فرستاد.

این نشست به صورت زنده از صفحه رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر به نشانی https://www.instagram.com/shahidsadr/ پخش خواهد شد.

کد خبر 5294322

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید صدر نشست علمی بانکداری اسلامی محرم 1400 فعالیت های قرآنی حسینیه مهر قرآن جهان اسلام قرآن کریم حوزه علمیه عاشورا آیت الله خامنه ای درگذشت چهره ها سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی امام حسین ع اربعین حسینی بانکداری بدون ربا بانکداری اسلامی شهید صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پرفسور علی گرجی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی فضای مجازی تنش و اضطراب به همراه سومین فستیوال دانشجویی در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی توسط گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با زمان و نحوه ارسال آثار شرکت‌کنندگان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی می‌توانند آثار خود از یکم تا سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل Neuros.dept@mums.ac.ir و در قالب ۲ بخش ایده و پوستر ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

گرجی کلیه آثار هنری که در قالب نقاشی کاریکاتور و غیره که ارسال می‌گردند باید نشان دهنده مخاطرات استفاده نادرست از فضای مجازی و اثرات سوء آن بر سلامت روان و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از دنیای مجازی باشند، در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

مسئول برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب و سومین فستیوال دانشجویی ادامه داد: همچنین این نکته هم لازم به ذکر است که پس از پذیرش پوسترها، ارائه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی همچنین در خصوص نحوه ارسال ایده‌ها به دبیرخانه دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب هم گفت: تمامی ایده‌های ارسالی باید صرفاً در قالب تمپلیت قرار داده شده در لینک ایده و پوستر طراحی گردند و ایده‌ها باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۵۰۰ کلمه بوده و شامل عنوان، هدف، جنبه نوآورانه ایده، جمعیت مورد هدف، روش اجرا (حداقل ۱۵۰ کلمه) و پیش بینی نتایج حاصل از ایده باشند.

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • آندرتیکر به مقایسه شان مایکلز و ای جی استایلز پرداخت/ اخبار WWE
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود