Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع روز چهارشنبه در جلسه شورای معادن گیلان به سازمان، صنعت، معدن  تأکید کرد که قبل از صدور مجوز اکتشاف و بهره‌برداری معدن، در خصوص مسائل مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و جانمایی راه دسترسی بررسی دقیقی کند.

وی با اشاره به شروع فعالیت مجدد ۱۱ معدن غیرفعال استان با تسهیلات ایجاد شده افزود: این معادن علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های شغلی به تأمین مصالح مورد نیاز استان نیز کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با بیان اینکه ۱۷ معدن سلب صلاحیت شده از بهره‌برداران نیز در مرحله‌ی واگذاری قرار دارد؛ بر ضرورت تسریع فرآیند قانونی تأکید و خاطرنشان کرد: در هر فعالیتی که نظارت‌ها به شایستگی انجام گیرد، با کمترین مشکل مواجه هستیم و این از موضوعات جدی مورد انتظار است. 

 زارع، سازمان صمت استان را موظف به رسیدگی و بررسی دقیق مسائل مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و جانمایی راه دسترسی مطمئن و ایمن قبل از صدور هرگونه مجوز اکتشاف و بهره‌برداری معدن اضافه کرد: همگان نسبت به مسائل زیست محیطی دغدغه مند هستند و باید در این راستا شاهد کمترین تخریب و آسیب باشیم.

  نماینده عالی دولت در گیلان استفاده شایسته از ظرفیت قانونی اعطای معافیت حداکثر تا ۲۰ درصدی حقوق دولتی برای بهره‌برداران معدن را مورد تأکید قرار داد و این اقدام را بسترساز ایجاد انگیزه در این افراد درخصوص انجام مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی دانست. 

در این جلسه  روند فعالیت سه معدن در مناطق مختلف استان و نحوه اجرای تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن درخصوص اعطای معافیت قانونی به بهره‌برداران معدن مورد بررسی قرار گرفت.

گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است که مهمترین آنها  معدن زغال سنگ سنگرود، معادن سنگ آهک، معدن مارن، معدن صدف دریایی آستارا و تالش، معدن خاک نسوز سنگرود، معدن میکای املش، مصالح ساختمانی و سایر مواد معدنی از قبیل سیلیس، سنگ نما، ‌ماسه ریخته گری، سنگ لاشه است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان وزارت صنعت معدن و تجارت رشت استانداری گیلان وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود