Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:50:13 GMT

بیماران کرونایی زنجان بدون ادای مسائل شرعی دفن نشدند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۲۳۸۲

بیماران کرونایی زنجان بدون ادای مسائل شرعی دفن نشدند

ایسنا/زنجان مسئول قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه استان زنجان گفت: در استان زنجان بیماری نبود که هنگام فوت بدون غسل، کفن و مسائل شرعی دفن شده باشد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی ظهر امروز (۱۰ شهریورماه) در جلسه قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرارگاه معنویت و سلامت زیرمجموعه طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا می‌شود که تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سپاه اعتقاد دارد که تامین سلامت بیماران ضروری است اما بیماران کرونایی نباید علاوه بیماری با مشکل دیگری مواجه باشند، افزود: در استان زنجان بیماری نبود که هنگام فوت بدون غسل، کفن و مسائل شرعی دفن شده باشد. مدیریت معنوی کرونا بر عهده این قرارگاه بوده و مجلسی برای فوت‌شدگان در اوایل برگزار نمی‌شد، به همین دلیل در راستای حمایت معنوی به ۲۱۰۰ خانواده سرکشی و یا تلفنی تماس گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: برای بیماران کرونایی هماهنگی‌های لازم انجام و با مدیریت لازم کارهای ضروری آنان انجام شده است. ۷۰ نفر از روحانیون پاسدار و بسیجیان در کنار بیماران کرونایی بودند و از ۷۶ نفر از کادر درمان تجلیل شد که کار ارزشمندی بود.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه استان زنجان از حضور شبانه‌روزی ۳۰ نفر از طلاب بسیجی در کنار بیماران کرونایی استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۸۸ مورد آموزش احکام فقهی از سوی طلاب انجام شد که نتایج مطلوبی اخذ شد. همچنین ۸۴ تیم مشاوره و ۹۸ گروه جهادی از طلاب به بیماران کرونایی خدمات ارائه کرده و ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

بیگدلی یادآور شد: تاکنون ۷۵ واحد خون از سوی قرارگاه معنویت و سلامت اهدا شده و  ۴۷ هزار و ۵۷۹ بسته معیشتی نیز از سوی این قرارگاه توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کانال‌های محتوایی در فضای مجازی با بیش از ۲۱ هزار تولید محتوا، ۲۴۴ مورد انتشار خبر، اعزام ۴۵۵ نفر از طلاب به مناطق مختلف استان زنجان از دیگر اقدامات این قرارگاه محسوب می‌شود. ۹۲۰۸ نفر از طلاب بسیجی نیز در زمینه‌های مختلف عمومی خدمات لازم را به بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شهید قاسم سلیمانی کرونا در ایران بیماران کرونایی معنویت و سلامت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی‌آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود 60 نفر از داوطلبان علی‌رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند، اما موفق نشدند، افزود: تا ظرف سه هفته آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان أخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم. 

پورعباس افزود: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش آموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه