Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:35:31 GMT

پرده برداری از بیماری‌الیکا عبدالرزاقی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۲۶۹۴

پرده برداری از بیماری‌الیکا عبدالرزاقی

به گزارش پایگاه خبری خانه فوتبال: الیکا عبدالرزاقی در مصاحبه‌ای تلویزیونی شرکت کرده که از او در مورد علت ناراحتی پایش در این سریال پرسیده شده. الیکا عبدالرزاقی در پاسخ به این سؤال گفت که در 11سالگی دچار یک بیماری به‌نام گیلن باره شده و بدن او از کمر به پایین فلج شد و بعد از بهبودی، پای چپ او کمی مشکل پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیکا عبدالزارقی در این باره می‌گوید: «هیچ وقت شرایطی فراهم نشد که من این موضوع را مطرح کنم. البته بینندگان هم تاکنون متوجه این موضوع نشده بودند که من چنین مشکلی در ناحیه پای چپ دارم. به نظرم اتفاق خوبی افتاد در سریال سرباز که پلان‌های لانگ‌شات زیادی داشت و باعث شد که مردم برای‌شان سؤال پیش بیاید. آنها در صفحه اینستاگرام من می‌آمدند و می‌پرسید که مشکلی برایتان پیش آمده؟ جدیدا تصادف کردی؟‌ام اس یا بیماری خاصی گرفتی؟ در مصاحبه اخیرم وقتی این سؤال مطرح شد بهترین موقعیت بود که من بتوانم صادقانه به این موضوع اشاره کنم.الیکا عبدالزارقی ادامه داد:  من احساس کردم که در جایگاه نصفه و نیمه که در حوزه هنرهای نمایشی دارم حداقل بتوانم از آدم‌هایی که معلول هستند حمایت کنم. متأسفانه واژه معلولیت همیشه با کم‌توانی مطرح است. بسیاری فکر می‌کنند یک آدم معلول یعنی یک آدمی که باید کنار گذاشته شود. خیلی از افراد با خود این واژه معلول مشکل دارند حتی خود شما زمانی که این سؤال را پرسیدید به واژه کم‌توان اشاره کردید و واژه معلول را به کار نبردید. باید نگرش‌های جامعه و حتی خود افراد به واژه معلول اصلاح شود. معلول،  شهروند درجه 2 نیست و می‌تواند مثل هر فرد دیگری علاقه‌مندی یا استعداد خودش را دنبال کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: الیکا عبدالرزاقی واژه معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند