Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:33:27 GMT

پذیره نویسی بزرگ تجلی در راه است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۲۷۱۴

پذیره نویسی بزرگ تجلی در راه است

اعلام جزئیات بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه ایران؛ عرضه سهام «تجلی» نزدیک است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس ایران خبر داد.
مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اظهارکرد: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان اولین شرکت سهامی عام پروژه محور مجوز ورود به فرابورس را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آن که شرکت ما به عنوان اولین شرکت و در شکل جدیدی از حضور در بورس بود، نیاز به هماهنگی های بسیاری داشت. این مهم با همکاری وزارت صمت، ایمیدرو، سازمان بورس و شرکت توسعه معادن و فلزات انجام شد و در نهایت با مجوز افزایش سرمایه این شرکت از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صادر شد.

افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی

وی افزود: مجوز افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از محل مطالبات و آورده نقدی با سلب بخشی از حق تقدم سهامداران فعلی است.
علی اکبری گفت: ۱۷ درصد این افزایش سرمایه متعلق به شرکت چادر ملو،‌۱۷ درصد متعلق به گل گهر و ۵۱ درصد متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات است. هر سه این سهامداران عمده وجوه خود را در طول چند روز گذشته به شکل نقد و غیر نقد به حساب شرکت واریز کردند و جزء مطالبات آن ها محسوب شده است. فقط ۱۵ درصد از آن مانده است که در بورس از طریق سلب حق تقدم سهامداران عرضه خواهد شد.
در حقیقت شرکت معادن فلزات که ۱۰۰درصد سهام این شرکت را داشت عملا بخشی از سهام خود را از طریق سلب حق تقدم واگذار کرد و ۵۱ درصد سهام در مالکیت خود شرکت خواهد بود.

موضوع افزایش سرمایه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

وی در خصوص موضوع این افزایش سرمایه به ۵ پروژه در دست احداث این شرکت اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه های در حال اجرای این شرکت در خصوص زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله سازی، آهن اسفنجی و فولاد سازی است. از پروژه های آتی نیز می توان به ساخت اسکله بندر عباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

عرضه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

وی در خصوص زمان عرضه سهام این شرکت در فرابورس گفت: ۱۵ درصد سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات حداکثر تا یک ماه دیگر در فرابورس عرضه خواهد شد. هر سهم این شرکت با قیمت ۱۰۰ تومان عرضه خواهد شد و نقد شوندگی سهام از طریق بازارگردان تعهد شده است.
وی با اشاره به مزایای پذیره نویسی اولیه سهام این شرکت گفت: سهام این شرکت همچون شرکت های تولیدی نیست که منتظر تقسیم سود مجمع عمومی باشند، بلکه براساس درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها، قیمت سهام افزایش پیدا می کند.
وی افزود: تامین مالی از طریق شرکت های پروژه محور یکی از بهترین روش ها برای کشور ایران محسوب می شود که از محل دریافت وجوه دریافتی از مردم مستقیم وارد بخش تولید می شود. از آنجایی که تمرکز شرکت بر روی موضوع پروژه هاست، این پروژه ها با سرعت اجرای بالا، هزینه های کمتر و تدارکات مناسب تر با کیفیت تر انجام خواهد شد. اگر ۲۰ شرکت همچون شرکت ما ایجاد شود، نقدینگی به جای حرکت به سمت طلا،‌ سکه، خودرو، ارز و واسطه گری وارد حوزه تولید می شود، تورم کاهش پیدا می کند و نقدینگی در کشور کنترل می شود. بازار سرمایه نقد شوندگی بالایی دارد و هر زمان که سهامدار نقدینگی بخواهد به راحتی می تواند سهام خود را نقد کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه سهامداران شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه سهام این شرکت پروژه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟