Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان دادگستری استان با اشاره به بازدیدهای متعدد مقام‌های قضایی و نظارت هیئت حفظ حقوق شهروندی از همه مراجع ضابط و بازداشتگاه‌ها، تحت نظرگاه‌ها و زندان‌ها فزود: در استان  هرگونه مواردی که موجب نقض حقوق شهروندی بوده گزارش شده و رفع گردیده اما برخورد بد مامورین گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیران و مددکاران زندان استان بسیار دلسوزانه مسائل و مشکلات مددجویان را دنبال می‌کنند و در حاشیه بازدید مقام‌های قضایی از زندان چانه زنی مددکاران برای مددجویان از خود مددجویان بیشتر است.

این مسئول، استفاده از مجازات حبس برای ایجاد نظم و امنیت اجتماع و تلاش برای اصلاح مجرمین را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار  کرد: قانونگذار برای تشفی خاطر بزه دیده و همچنین کنترل مجرمین حرفه‌ای و خطرناک بر استفاده از مجازات حبس تأکید دارد.

دهشیری به نگاه اصلاحی قانونگذار در استفاده از مجازات حبس اشاره کرد و افزود: از زندان با عنوان ندامتگاه یاد می‌شود  چون باید مجرمین را متنبه سازد و اینکه در زندان‌ها همه نوع زمینه آموزشی پیش‌بینی شده امکان اینکه یک مددجوی زندانی از سوادآموزی تا دانشگاه تحصیل کند وجود دارد در همین راستاست.

وی تصریح کرد: فرایند و قوانین تدوین شده در خصوص مجازات حبس و شرایط زندانبانی اسلامی خوب و متعالی است اما قابل کتمان نیست شاید مأموری در حین انجام وظیفه از حدود خود تخطی کند که باید به این مسئله به صورت قاطع رسیدگی کرد.

هم اکنون در استان یزد سه ندامتگاه شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها دادگستری یزد سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری یزد سازمان زندان ها دادگستری یزد سازمان زندان ها مجازات حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز