Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، مراسم کلنگ زنی مخزن زمینی شهر فرون آباد شهرستان پاکدشت با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و تعدادی از مسؤولان برگزار شد.

حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران در ابتدای این مراسم با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامی داشت نام و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در راستای افزایش توان پدافندی ذخیره‌سازی آب شرب ساکنین محترم شهر فرون آباد عملیات اجرایی ساخت مخزن زمینی هم‌اکنون آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامداری با بیان این مطلب که هم‌اکنون ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه‌های آب‌رسانی در دست اجرا در شهرستان پاکدشت داریم، خاطرنشان کرد: این مخزن با صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی تعادل سازی فشار شبکه توزیع شهر فرون آباد و جلوگیری از نوسانات فشار را از دیگر اهداف ساخت این پروژه برشمرد و تصریح کرد: با ساخت و راه‌اندازی این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب در فرون آباد به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب افزایش می بابد که نقش مهمی در زمان بروز حوادث و قطعی آب دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی تهران برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه و تأمین اعتبار به‌موقع آن، خواستار حمایت و مساعدت مسئولین استانی و شهرستانی شد.

استان تهران به هیچ عنوان قطعی آب برنامه‌ریزی شده ندارد

محمد رضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران نیز در این مراسم گفت: برای اجرای طرح ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار پروژه‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

بختیاری با بیان این‌که ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت آب فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانند، افزود: اجرای رینگ آب‌رسانی تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارش‌ها و کسری۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سدهای استان تهران بیان داشت: استان تهران تنها استان کشور است که به هیچ عنوان قطع آب به صورت برنامه‌ریزی شده نداشته و جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر را بی وقفه آب‌رسانی کرده و قطع آب پراکنده در برخی نقاط استان ناشی از قطع برق بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و با احداث تصفیه‌خانه هفتم در منطقه پاکدشت، مردم این شهرستان از آب سد ماملو برخوردار شدند و امروز همان آبی که مردم شهر تهران استفاده می‌کنند در این شهرستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران قطعی آب بهره برداری میلیارد تومان استان تهران آب و فاضلاب فرون آباد شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم